نسخه چاپی

مذاكره‌كننده هسته‌اي سابق ايران:

حمله آمریكا به سوریه شانس همكاری دیپلماتیك با ایران را از بین می‌برد

حسین موسویان، مذاكره‌كننده هسته‌ای سابق ایران می‌گوید كه حمله به سوریه می‌تواند شانس همكاری دیپلماتیك بین ایران و ایالات متحده را از بین ببرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین موسویان، از مذاکره‌کنندگان سابق هسته‌ای ایران در یادداشتی که نیویورک‌تایمز آن را منتشر کرده است، تصریح کرده که حمله به سوریه می‌تواند چشم‌انداز همکاری دیپلماتیک بین ایران و ایالات متحده را که با روی کار آمدن حسن روحانی در ایران قوت گرفته بود، از بین ببرد.

بنابراین گزارش، هرگونه اقدام تحریک‌آمیز نظامی واشنگتن در خاورمیانه هیزم بر آتش اختلاف می‌افزاید و دست افراط‌گرایان را که از احساسات ضدآمریکایی بهره‌برداری می‌کنند، قدرت می‌بخشد.

موسویان هشدار داده است که بحران فرقه‌ای در سوریه قابلیت تسری به کشورهای دیگر منطقه از جمله لبنان، اردن، بحران، ترکیه و عراق را نیز دارد. اقدام نظامی آمریکا می‌تواند تبعاتی فراتر از مرزهای سوریه داشته باشد و ایالات متحده را به یک درگیری طولانی‌مدت وارد کند.

وی همچنین به ایران و ایالات متحده آمریکا توصیه کرده است که نه‌تنها در خصوص بحران سوریه بلکه در حوزه تمام مسائل مربوط به ثبات منطقه‌ای به همکاری بپردازند. این همکاری می‌تواند به حل مشکلات هسته‌ای فی‌مابین هم کمک کند.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...