نسخه چاپی

زمان اعزام دومین میمون فضانورد ایرانی

در همین حال تا پایان سال جاری پرتاب ماهواره تحقیقاتی تدبیر، ماهواره دانشگاهی شریف و ناهید را نیز در برنامه داریم كه در این راستا مذاكراتی با دانشگاه ها برای اتمام فعالیت های كاربردی و عملیاتی این ماهواره ها انجام شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر: قائم مقام سازمان فضایی ایران از اعزام دومین کاوشگر موجود زنده به فضا خبر داد و گفت: کاوشگر پیشگام2 با حامل سوخت مایع تا یکماه و نیم دیگر به فضا پرتاب خواهد شد.

حمید فاضلی در جمع خبرنگاران با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر پیشگام یک سال گذشته با حامل سوخت جامد اظهار داشت: در یک قدم جدیدتر در دستیابی به اعزام موجود زنده به فضا این بار کاوشگر پیشگام با حامل سوخت مایع که شتاب کمتری دارد و دارای سیستم هدایت و کنترل بازیابی موجود زنده است، طی یکماه‌ و نیم آینده به فضا پرتاب خواهد شد که امیدواریم این بار نیز این موجود زنده با موفقیت بازیابی شود.

وی گفت: در همین حال تا پایان سال جاری پرتاب ماهواره تحقیقاتی تدبیر، ماهواره دانشگاهی شریف و ناهید را نیز در برنامه داریم که در این راستا مذاکراتی با دانشگاه ها برای اتمام فعالیت های کاربردی و عملیاتی این ماهواره ها انجام شده است.

فاضلی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه ای به موضوع فضا و فناوری فضایی قائل است و در این راستا برنامه های سازمان فضایی ایران با جدیت و پویایی بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...