نسخه چاپی

استقرار گنبد آهنین اسرائیل در اطراف بیت‌المقدس

ارتش اسرائیل از بیم اقدامات تلافی‌جویانه سوریه، چهارمین سامانه «گنبد آهنین» خود را نیز به مناطق شمالی منتقل كرده و در اطراف «بیت‌المقدس» مستقر كرد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: ارتش اسرائیل روز یکشنبه یک سامانه «گنبد آهنین» را در نزدیکی بیت‌المقدس مستقر کرد.

کنگره آمریکا قرار است این هفته در مورد اقدام نظامی علیه سوریه تصمیم‌گیری کند. رژیم‌صهیونیستی از دو هفته قبل و با شروع زمزمه حمله احتمالی به سوریه، اقداماتی را برای مقابله با حملات تلافی‌جویانه احتمالی سوریه و نیروهای مقاومت انجام داده است. اسرائیل چند سامانه گنبد آهنین، «پاتریوت» و «پیکان» نیز در اطراف «تل‌آویو» «حیفا» و مناطق نزدیک به سوریه مستقر کرده است.

رژیم‌صهیونیستی هرچند در برابر اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه سکوت اختیار کرده، اما در کنار عربستان و ترکیه از اصلی‌ترین حامیان اقدام نظامی علیه سوریه به شمار می‌رود. روز گذشته «هاآرتص» از تلاش 250 لابی‌گر عضو «آیپک» برای متقاعد کردن نمایندگان کنگره به دادن رأی مثبت به حمله به سوریه، خبر داد.

با وجود استقرار سامانه‌های متعدد دفاعی در مرزهای سوریه، اسرائیلی‌ها که از پاسخ احتمالی سوریه بیمناکند، صف‌های طویلی نیز برای دریافت مااسک‌های ضدگاز، کمک‌های اولیه و مواد غذایی تشکیل داده‌اند.

اسرائیل مجموعا 5 سامانه فعال گنبد آهنین در اختیار دارد که در حال حاضر 4 سامانه در مناطق شمالی به کار گرفته شده‌اند. به نوشته «هاآرتص» ارتش در حال بررسی انتقال پنجمین سامانه به مناطق شمالی است.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...