نسخه چاپی

لاریجانی: تدارك حمله نظامی به سوریه با بهانه واهی نتیجه‌ای جز تشدید مشكلات منطقه‌ای در پی ندارد

به گزارش نما - فارس نوشت:

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با ماساهیکو کومورا فرستاده نخست وزیر ژاپن که روز گذشته صورت گرفت از ایران و ژاپن به عنوان دو کشور دوست در قاره آسیا و جهان نام برد و اظهارداشت: علاقمندیم روابط فیمابین دو کشور در عرصه‌های مختلف از پویایی لازم برخودار باشد و در این راستا، مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی حمایت و استقبال می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فراز و فرودهای پدید آمده در موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر افزود: گروه 1+5 و طرف‌های غربی باید پس از گذشت سال‌ها مذاکره هسته‌ای به این نتیجه رسیده باشند که ایران صداقت و شفافیت خود را به طور کامل به جامعه بین‌المللی نشان داده است.

اهم اظهارات رییس مجلس را بخوانید؛

* اکنون زمان شفاف‌سازی و راستی‌آزمایی غرب است که واقعا مشخص کند پرونده هسته‌ای ایران ابعاد حقوقی دارد نه سیاسی و برای حل و فصل موضوع باید بهانه‌تراشی غرب و آمریکا به نقطه برسد.

*تجربه نشان داده است که با مردم کشور بزرگ و هوشمندی همچون ایران اسلامی نمی‌توان با زبان زورمدارانه و غیر منطقی سخن گفت و برای حل و فصل نهایی موضوع هسته‌ای صلح‌آمیز بهتر است که روش‌ها و رویکردهای فکری و عملی اصلاح شود.

* تدارک برای حمله نظامی به کشوری مستقل که در برابر تروریست‌ خارجی ایستادگی کرده است به بهانه واهی استفاده از سلاح‌های شیمیایی، نتیجه‌ای جز تشدید مشکلات منطقه‌ای در پی نخواهد داشت.

* از همان ابتدای بحران در سوریه گفته‌ایم که مشکلات داخلی این کشور باید از طریق انجام مذاکرات ملی حل و فصل شود و در این راستا با تقویت دموکراسی از طریق صدور سلاح و تروریست از کشورهای مختلف منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای به سوریه مخالف بوده‌ایم.

در ادامه این دیدار ماساهیکو کومورا فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن، از ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و دولت ژاپن نام برد و با اشاره به روابط دیرینه بین دو کشور گفت: نخست وزیر ژاپن بر اداره و تصمیم عمومی خود برای توسعه روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد.

فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن در ادامه به موضوع هسته‌ای کشورمان نیز اشاره کرد و بیان داشت: فضای مثبت و امید بخشی در عرصه بین‌المللی برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران پدید آمد که با استمرار فرایند مذاکرات مربوط در جهت رفع ابهامات احتمالی می‌توان به آینده روشنی در این ارتباط اندیشید.

ماساهیکو کومورا در زمینه بحران سوریه نیز خاطرنشان کرد: با شناسایی عوامل استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه از یکسو و ادامه گفت‌وگو‌های ملی بصیر حل بحران داخلی این کشور و برگزاری انتخابات پس از استقرار آرامش در آن در سایه تلاش‌های بین‌المللی می‌توان به رفع بحران در سوریه امیدوار بود.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...