نسخه چاپی

هاآرتص مدعي شد

ایران، روسیه و سوریه راهكار سیاسی برای جلوگیری از اقدام نظامی را بررسی می‌كنند

همزمان با سفر دیپلمات‌های ارشد ایرانی و سوری به مسكو، رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند قرار است در این سفر طرح‌های سیاسی جدید برای جلوگیری از اقدام نظامی علیه دمشق بررسی شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز دوشنبه مدعی شد ایران، روسیه و سوریه در حال بررسی طرح‌های دیپلماتیک و سیاسی جدیدی هستند تا از اقدام نظامی واشنگتن علیه دمشق جلوگیری کنند.

«حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه ایران و «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه قرار است امروز برای دیدار با مقامات روس به مسکو سفر کنند. کنگره آمریکا هم از امروز بحث در مورد اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه را آغاز می‌کند. کنگره احتمالا تا پایان هفته در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.

«هاآرتص» نوشته است در حالی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای متقاعد کردن کنگره به رأی مثبت به اقدام نظامی علیه سوریه آغاز کرده‌اند، ایران، روسیه و سوریه در حال بررسی طرحی سیاسی هستند تا از وقوع چنین حمله‌ای جلوگیری کنند.

به ادعای این روزنامه اسرائیلی، هرچند که جزئیات این طرح مشخص نیست، اما این پیشنهاد احتمالا بر اساس «انتقال دموکراتیک قدرت» شکل گرفته است. برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و عدم نامزدی مجدد «بشار اسد» در انتخابات از جمله مواردی است که «هاآرتص» ادعا کرده است که در قالب این طرح ارائه شده و قرار است مورد بررسی قرار گیرد.

بحث خروج ذخایر شیمیایی سوریه از این کشور و انتقال آن به روسیه نیز از دیگر مواردی است که قرار است بررسی شود. پیشتر هم رسانه‌های اسرائیلی مدعی وجود چنین طرحی شده بودند.

«هاآرتص» همچنین ادعا کرده است که معلم امروز از پوتین خواهد خواست تا موشک‌های کروز و شاید ذخایر شیمیایی سوریه به پایگاه نظامی روسیه در بندر «طرطوس» منتقل شوند تا از حمله احتمالی آمریکا مصون بمانند.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...