نسخه چاپی

مخالفت با استفاده از پایگاه‌های انگلیس علیه سوریه

دولت انگلیس با استفاده از پایگاه‌های نظامی این كشور در هرگونه حمله احتمالی آمریكا به سوریه مخالفت كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری البدیع، روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» در گزارشی درباره تهدیدات آمریکا در حمله به سوریه نوشت که انگلیس به نیروی هوایی آمریکا اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی این کشور در هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه را نخواهد داد. روزنامه ساندی تایمز در شماره دیروز (یک‌شنبه) خود نوشت که هم اکنون آشکار شده که جنگنده‌های آمریکایی از استفاده و به خدمت گرفتن پایگاه‌های نظامی انگلیس در حمله به سوریه منع شده‌اند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد، این ممنوعیت اولین نوع از ممنوعیت اعمال شده از سوی انگلیس علیه آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون است. ساندی تایمزافزود که این ممنوعیت به شکلی ویژه پایگاه هوایی «اکروتری» انگلیس در قبرس را و پایگاه هوایی «دیگو کارسیا» در اقیانوس هند را شامل می‌شود. این درحالی است که یک منبع آگاه دیپلماتیک اروپایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی روسیه اعلام کرد که فرماندهی نظامی آمریکا به دستور شخص اوباما تصمیم گرفته است، دایره حملات خود در سوریه را توسعه داده و بر شدت حملات بیافزاید.

این منبع آگاه در ادامه افزود: با توجه به فشارهایی که آمریکا و رئیس جمهوری آمریکا در معرض آن قرار دارد و انتقاداتی که از واشنگتن در این خصوص شده، کاخ سفید مجبور است ظرف ۴۸ ساعت آینده تصمیم قطعی خود درباره سوریه اعلام کند.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...