نسخه چاپی

پيش‌بيني نااميدكننده يك سايت انگليسي:

ایران یكی از 5 تیم كم‌شانس جام‌جهانی

پایگاه‌خبری GMS تیم ملی ایران را یكی از تیم‌های كم‌شانس جام جهانی 2014 برزیل اعلام كرد.

تيم‌هاي بزرگ دنيا در تلاش براي قطعي کردن صعود خود به جام جهاني برزيل هستند. اما اگر اين تيم‌هاي بزرگ نتوانند صعودشان را به جام جهاني قطعي کنند، چه تيم‌هايي جايگزين آنها خواهند شد.

به گزارش ايسنا ، سايت GMS يکي از سايت‌هاي معتبر فوتبال انگليس، پنج کشور حاضر يا در حال صعود به جام جهاني 2014 را بررسي کرده است که به احتمال زياد تيم‌هاي ضعيف جام خواهند بود. در اين فهرست نام تيم ملي ايران نيز که صعودش را به عنوان تيم نخست به جام جهاني قطعي کرده است، نيز به چشم مي‌خورد.

1-اتيوپي رتبه در فيفا 102

اتيوپي بيشتر در دووميداني مطرح است تا ورزش فوتبال. آنها اکنون شرايط بسيار خوبي براي صعود به جام جهاني 2014 دارند و به احتمال زياد بايد شاهد حضور آنها در جام جهاني 2014 برزيل باشيم.

با وجود آنکه اتيوپي به خاطر بازي دادن به يک بازيکن محروم در بازي برابر بوتسوانا محروم شد، موفق شد در ديداري حساس و سرنوشت‌ساز ميزبان جام‌جهاني 2010 را شکست دهد تا به دور پاياني انتخابي جام جهاني در قاره آفريقا راه يابد. آنها زماني که در بازي برابر بوتسوانا به يک بازيکن محروم خود بازي دادند، باعث شد تا نتيجه آن ديدار 3 بر صفر به سود حريف تغيير کند تا اميدهاي اتيوپي براي صعود به جام جهاني کمرنگ شود. اما آنها موفق شدند در ديداري حساس با نتيجه دو بر يک آفريقاي جنوبي را شکست دهند تا مجددا شانسشان براي صعود به جام جهاني افزايش يابد.

آنها در دور پاياني انتخابي جام جهاني 2014 در يک بازي رفت و برگشت بايد به مصاف حريف خود بروند. اگر آنها بتوانند با قرعه خوبي مواجه شوند اين تيم را در جام جهاني برزيل مي‌بينيم.

2- ايران رتبه در فيفا 52

ايران بيشتر به خاطر مسائل هسته‌يي در رسانه‌ها مطرح است تا موفقيت تيم ملي فوتبالش. اما آنها يکي از تيم‌هاي حاضر در جام‌جهاني برزيل خواهند بود. ايران در انتخابي جام جهاني 2014 موفق شد در دو بازي رفت و برگشت برابر کره‌جنوبي عملکرد خوبي داشته باشد و به برتري برسد تا بتوانند براي چهارمين بار صعودشان به جام جهاني را قطعي کنند.

ايران هيچ‌گاه نتوانسته در جام جهاني از گروه خود صعود کند. مهم‌ترين نتيجه آنها در جام جهاني پيروزي 2 بر يک برابر‌آمريکا در سال 1998 است. آن بازي تنها پيروزي ايران در تاريخ جام جهاني محسوب مي‌شود. ايراني‌ها اميدوارند در جام جهاني 2014 بتوانند اين رکورد را بهبود ببخشند اما روند نا‌اميد کننده ايران پس از صعود به جام جهاني 2014 باعث شده است خيلي از هواداران فوتبالدوست‌ ايران نگران تيم ملي کشورشان باشند.

3- مونته‌نگرو رتبه در فيفا 28

پس از آنکه در جام جهاني 2006 با کشور صربستان در قالب يک تيم در جام جهاني شرکت کرد، آنها در جام جهاني مي‌توانند به عنوان کشوري مستقل حضور داشته باشند. مونته‌نگرو با جمعيتي 620 هزار نفري توانسته صعود خود را در رده‌بندي فيفا به لطف بازي‌هاي خوبش در انتخابي جام جهاني داشته باشد. تنها نقطه سياه کارنامه مونته‌نگرو شکست 4 بر صفر برابر اوکراين در انتخابي جام جهاني است. آنها اکنون رقابت سختي با انگليس براي صعود به جام جهاني دارند. مونته‌نگرو با ستاره‌هايي نظير استفان يووتيچ و ميرکو ووچينيچ به جام جهاني خواهد رفت. شايد به جاي انگلستان.

4-کيپ‌ورد رتبه در فيفا 36

کيپ‌ورد با چند جزيره کوچک در اقيانوس آتلانتيک با جمعيتي کمتر از 500 هزار نفر. اما موفقيت‌هاي اخير آنها در فيفا باعث شده است که در رتبه سي‌وششم جهان برسند. فوتبال کيپ‌ورد از سال 2000 پيشرفت خود را آغاز کرد. آنها تا پيش از سال 2000 در رتبه 182 دوم جهان نيز قرار گرفتند اما نتايج خوب در انتخابي جام جهاني باعث شد تا پيشرفت چشمگيري داشته باشند.

کيپ‌ورد براي صعود به جام جهاني رقيبان سختي مثل کامرون و نيجريه دارند. ميشل پلاتيني و داويد سيلوا دو بازيکني هستند که اصليتي کيپ‌وردي دارند.

5- کاستاريکا رتبه در فيفا 42

کاستاريکا نسبت به چهار تيم ديگر در اين فهرست عملکرد بهتري در جام جهاني داشته است. آنها حتي در جام جهاني 1990 توانستند به مرحله دوم صعود کنند. جام جهاني 2006 آخرين حضور کاستاريکا در جام جهاني بوده است. آنها پس از پيروزي برابر آمريکا و تساوي برابر مکزيک، شانس زيادي براي صعود به جام جهاني 2014 برزيل دارند. اين در حالي است که اکنون سه ديدار تا پايان انتخابي جام جهاني قاره آمريکاي‌مرکزي و شمالي باقي مانده است.

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...