نسخه چاپی

زاید در راه بازگشت به پرسپولیس

بی‌جهت نیست كه هر چه طبقات باشگاه را بیشتر بالا و پایین می‌كنیم، نام ایمون زاید را هم بیشتر می‌شنویم.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین رکورد 109 گله علی دایی ده سال را پشت سر گذاشته و آمارها دیروز خبر دادند که او از نظر میانگین گل زده در هر بازی هم رتبه نهم در فوتبال جهان را دارد.

بزرگترین حسرت امروز همین مربی اما گل نزنی مهاجمان پرسپولیس است. مهاجمانی که از میان گلزن‌ترین‌های لیگ برتر و لیگ یک گلچین شدند تا چاره‌ای باشند برای خط حمله بی‌خطر پرسپولیس. آنها هم اما به جای پر کردن کمبودها، شدند مثل همان گل‌نزن‌های فصل پیش و پیش از آن. حاصل همه تلاش‌های آنها در این 8 بازی بیش از 7 گل نبوده. 7 گلی که البته بیش از دو سوم آن را بازیکنان غیر مهاجم زده‌اند و بقیه‌اش سهم دیگران بوده.

بی‌جهت نیست که هر چه طبقات باشگاه را بیشتر بالا و پایین می‌کنیم، نام ایمون زاید را هم بیشتر می‌شنویم. همان مهاجم دورگه‌ای که در نیمه اول حضورش در پرسپولیس 12 گل در لیگ برتر و لیگ قهرمانان زد و بعد هم آنقدر بی‌انضباطی کرد که باشگاه مجبور شد، ردش کند. زاید حالا دوباره مورد توجه پرسپولیسی‌ها قرار گرفته.

آن هم در حالی که از قرارداد دو ساله‌اش با شارموک فقط 4 هفته گذشته. ایمون زاید چند هفته بعد از ترک پرسپولیس، راه بندرعباس را در پیش گرفت تا فصل دوازدهم را با تیم آلومینیوم هرمزگان به پایان برساند. پایانی که دلخواه تیم جنوبی نبود و زاید را هم از فوتبال ایران دور کرد. در ادامه امضای این مهاجم ایرلندی- لیبیایی پای برگه قرارداد باشگاه شارموک روورز ایرلند نشست و او رفت تا دو سال برای تیمی از کشور خودش بازی کند. تیمی که با 17 قهرمانی، در لیگ برتر ایرلند رکورددار است.

در 4 هفته اول از این دو سال هم زاید فقط یک گل زده تا از سه رقیب هموطنش چند گام عقب‌تر باشد. دلیل تمایلش برای بازگشت به پرسپولیس هم شاید همین است. اینکه به اندازه دیگر مهاجمان شارموک فرصت بازی نداشته و خاطره بازی‌هایش در ایران هم با همان هت‌تریک رویایی در دربی به یاد همه مانده.

ایمون زاید در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با سایت‌های خبری ایران که همه‌اش برمی‌گشت به روزهای پیش از دربی، گفته بود در نیم‌فصل دوم دوباره او را با پیراهن پرسپولیس خواهیم دید. در واقع با این حرف، او پاسخ پیشنهاد پرسپولیسی‌ها را داده بود. پیشنهادی که بعد از باخت هفته ششم برابر نفت از باشگاه پرسپولیس به مدیر برنامه ایرانی زاید مخابره شده و جوابی نگرفته بود.

مدیربرنامه‌های این بازیکن ایرلندی- لیبیایی البته هنوز قرمزپوش شدن دوباره ایمون زاید را تایید نکرده: «مدیران باشگاه پرسپولیس پالس‌های مثبتی فرستاده‌اند و صحبت‌هایی هم داشته‌ایم ولی هنوز چیزی جدی نشده. البته خودِ زاید هم بدش نمی‌آید به پرسپولیس برگردد ولی چنین پروسه‌ای هنوز به طور جدی کلید نخورده. اول اینکه او با شارموک قرارداد دو ساله دارد و مهم‌تر از آن، شرایط مالی پرسپولیس است که قرار شده درباره‌اش مذاکره کنیم.»

پرسپولیس اما زاید را می‌خواهد؛ حتی اگر مجبور باشد تا آخر فصل او را از تیم ایرلندی قرض بگیرد. علی دایی هم اصرار دارد که این اتفاق بیفتد. او دو فصل پیش هم وقتی نخستین نمایش این بازیکن را در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن دید، گفت که زاید بهترین مهاجم خارجی است که فوتبال ایران به خودش دیده و حالا هم تصورش این است که خط حمله پرسپولیس با چنین مهاجمی دوباره رونق می‌گیرد. اتفاقا جای او را هم در لیست 4 نفره خارجی‌های‌شان- که تنها نیلسون و مارکو را در خود دارد- خالی گذاشته‌ و مذاکره‌ها را شروع کرده‌اند تا به نیم‌فصل نرسیده، ایمون زاید را به تهران بکشانند. هر چند که هنوز پای حرف‌های شارموک رووز ننشسته‌اند که ببینند حاضر به از دست این بازیکن هست یا نه و اگر هست، در ازای چه مبلغی! و اینکه آیا هوادار خیر دیگری هم هست که برای هدیه کردن ایمون زاید به پرسپولیس، دست به جیب شود؟

پرسپولیس البته باید غیبت‌های گاه و بیگاه ایمون زاید را هم به جان بخرد چرا که او حالا یکی از بازیکنان ترکیب یازده نفره تیم‌ملی لیبی هم هست و در این چند ماه بارها از شارموک گذشت تا در اردوهای تیم‌ملی لیبی شرکت کند. زاید دومین گل ملی‌اش را در بازی دوستانه سه‌شنبه هفته پیش برابر گینه زد و لیبی را از شکست نجات داد و در بازی دیشب برابر کامرون در مقدماتی جام جهانی هم برای پنجمین بار با پیراهن تیم‌ملی لیبی به میدان رفت.

پرسپولیسی‌ها جای این گلزن دو رگه را در لیست 4 نفره خارجی‌های‌شان- که تنها نیلسون و مارکو را در خود دارد- خالی گذاشته‌ و مذاکره‌ها را شروع کرده‌اند تا به نیم‌فصل نرسیده، ایمون زاید را به تهران بکشانند. هر چند که هنوز پای حرف‌های شارموک رووز ننشسته‌اند که ببینند حاضر به از دست این بازیکن هست یا نه و اگر هست، در ازای چه مبلغی! و اینکه آیا هوادار خیر دیگری هم هست که برای هدیه کردن ایمون زاید به پرسپولیس، دست به جیب شود؟

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...