نسخه چاپی

حكایتی عجیب ازاستقلال وپرسپولیس درلیگ امسال!

لیگ برتر كنونی فوتبال ایران مملو از نكات عجیب است، از جمله این كه عنوان بهترین خط حمله‌اش از آن تیمی با نفرات با تجربه و گاه مسن است، همچنین عنوان بهترین خط دفاعش به تیمی رسیده كه آن را آقای گل جهان هدایت می‌كند.

به گزارش نما،به نقل ازفارس، در شرایطی که دربی سرخابی عصر جمعه گذشته در حضور 100 هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و استقلال و پرسپولیس با ارائه فوتبالی سراسر احتیاط و فاقد جذابیت‌های بصری،‌ باعث ناراحتی خیل عظیم تماشاگران در ورزشگاه و میلیون‌ها ایرانی مشتاق پای گیرنده‌های رادیو و تلویزیونی شدند، اما همین این دو تیم در شرایط کنونی عنوان بهترین خط حمله و دفاع را در اختیار دارند.

آمار و ارقام ثبت شده نشان می‌دهند استقلال هر چند با در اختیار گرفتن نفراتی بسیار با تجربه در فصل نقل و انتقالات تابستانی، میانگین سنی خود را به عوض کاهش، افزایش داد با این ادعا که مربی‌اش برای فتح لیگ قهرمانان آسیا به عامل «تجربه» نیاز دارد،‌ اکنون صاحب تیمی است که بیشترین تعداد گل زده است!

نفت تهران نیز به لحاظ آمار گل زده، وضعیتی مشابه استقلالی‌ها دارد. با این وجود عجیب آن است مربی‌اش با وجودی که در ایام جوانی، مدافع بوده، دلبستگی‌ به طرح و تاکتیک‌های هجومی دارد.

در مقابل پرسپولیس که روزگاری به خط حمله پرتوانش می‌بالید و هدایت‌اش برعهده علی دایی، گلزن اسبق کشورمان است، بهترین خط دفاع لیگ را تا به اینجا دارد!

*استقلال و نفت تهران، بهترین خطوط حمله

استقلال، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر که در پنجره‌ تابستانی لیگ، همانگونه که عنوان شد به جذب نیروهای با تجربه و مسن به خواسته امیر قلعه‌نویی، مربی‌اش علاقه نشان داد، تا به اینجای لیگی که فشرده برگزار شده ، بیشترین آمار گلزنی را دارد.

برهمین اساس آبی‌پوشان در 8 مسابقه انجام داده خود 13 گل به حریفان زده‌اند که میانگین گل زده 1.63 گل را از خود به جای می‌گذارد.

در کنار شاگردان قلعه‌نویی، تیم نفت تهران که امسال توسط یحیی‌ گل‌محمدی، مدافع پیشین ایران هدایت می‌شود نیز همین آمار گلزنی را داشته است. شاگردان وی موفق شده‌اند مثل رقیب آبی‌پوش و همشهری میانگین گل‌زده 1.63 در هر بازی را ثبت کنند.

به همین دلیل استقلال و نفت تهران هم‌اکنون بهترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارند.

در حالی که فولاد و استقلال خوزستان،‌ هر دو 11 گل زده در کارنامه داشته و دارای میانگین گل زده مشترک 1.38 در هر بازی هستند.

سومین تیم مطرح کنونی لیگ به لحاظ توانایی و قدرت خط حمله، صبا قم است که 10 گل زده و دارای میانگین گل زده (1.25 در هر بازی) است.

*پرسپولیس، مستحکم‌ترین خط حمله لیگ

در رده‌بندی بهترین و مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ ایران، اکنون پرسپولیس با 3 گل خورده، صاحب بهترین خط دفاع بوده است. علی دایی که در ایام جوانی همواره به عنوان مهاجم بازی کرد تا عاقبت عنوان آقای گل جهان را کسب کرد، اکنون تیمی را هدایت می‌کند که با میانگین گل خورده 0.38 در هربازی مواجه است.

در رده دوم بهترین خطوط دفاع سایپا کرج و تراکتورسازی تبریز هر یک 5 گل دریافت کرده و صاحب میانگین گل خورده 0.63 در هر بازی هستند.

سومین تیم برتر به لحاظ دفاعی سپاهان اصفهان است که 7 گل خورده در کارنامه دارد. تیم کرانچار اکنون دارای میانگین گل خورده 0.88 در هربازی است.

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...