نسخه چاپی

روحانی امشب گزارش 15 روزه اقتصادی می‌دهد

معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور امشب گزارش 15 روزه اقتصادی را اعلام خواهد كرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر اسحاق جهانگیری در حاشیه سی و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه مردم چه موقع آثار تصمیمات اقتصادی را خواهند دید افزود: اگر این گزارش امشب اعلام شود آثارش از فردا درکارهای اقتصادی مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخش تصمیمات اتخاذ شده در حوزه گمرک نیز در گزارش امشب رئیس جمهور نیز اعلام می شود گفت: از فردای اعلام این تصمیمات کالاهای انباشته شده در گمرک با سرعت بیشتری ترخیص می شود و مردم تا آخر امسال دغدغه ای برای تامین کالاهای اساسی و دارو نداشته باشند و طوری برنامه ریزی شده است که کالاهای اساسی حساس به اندازه نیاز در دسترس مردم قرار داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به اینکه سقف مالیات در ایران کمتر از سقف جهانی آن است گفت: اگر فعالیت های اقتصادی رشد یابد مالیات نیز می تواند رشد بهتری یابد.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که وجود شوراهایی مانند اقتصاد، پول و اعتبار و شورای گفتگو آیا موجب اختلاف نمی شود گفت: این شوراها موجب وحدت می شود و در جلسه امروز نیز که اختصاص به گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشت رویکرد این است که بخش خصوصی باید موتور اصلی اقتصاد کشور باشد و این بخش مطمئن باشد دولت از او حمایت می کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در بررسی صد روزه دنبال آن هستیم که چه چیزی را تحویل گرفتیم و به این نتیجه رسیدیم که وضع بیش از آنچه که فکر می کردیم نگران کننده است برخی از تصمیماتی که در اواخر دولت گذشته گرفته شد بار سنگینی به دولت وارد می کند و برخی از تصمیماتی که باید گرفته می شد و نشد، مشکلات زیادی را بر مردم تحمیل می کند با این حال امیدواریم آنچه را که قول داده شده است در زمان خود عمل کنیم.

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...