نسخه چاپی

معاون اول قوه قضاییه: اثرگذارترین و مطمئن‌ترین جریان برای مردم روحانیت است

معاون اول قوه قضاییه گفت:‌ امروز در جامعه ما باوجود گذشت 34 سال از انقلاب و علی رغم این كه از سوی دشمنان علیه روحانیت بسیاركارشده است، به نظر ما و بسیاری از كارشناسان اثرگذارترین و مطمئن‌ترین جریان برای مردم روحانیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور گفت: نماز جمعه از مهمترین جایگاه‌هاست زیرا جایگاه نماز جمعه دعوت به تقوای الهی است ، جایگاه نماز جمعه آن است که انسان‌هایی بسازند تا کرامت‌های اخلاقی را در جامعه رواج دهند.
حجت الاسلام و المسلمين رئیسی اظهار کرد: این تلاش بسیار مهم و هدایت ارزشمندی که بر گسترش تقوای الهی در نماز جمعه مطرح است با آنچه که همه‌ مبلغان انجام می‌دهند تفاوت اساسی دارد.
وی ادامه داد: بسیاری به دیگران می‌گویند به این راه بروید اما جایگاه امام جمعه این است که می‌گوید بیایید. رمز موفقیت امام این است که در قله قرار دارد و به دیگران می‌گوید بیایید. این جایگاه رفیع با سلوک، رفتار و عمل دیگران را به تقوای الهی فرا می‌خواند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز روحانیت گروهی است که مرجعیت سیاسی و اجتماعی برای مردم داردو روحانیت بالاترین مرجع در نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.
وی اظهار کرد: امروز کوچکترین خللی در نوع تاثیرگذاری این جریان تاثیرگذار وارد نشده است هر چند مشکلاتی در گوشه و کنار پیش آمده باشد. امروز به هر میزان در منطقه و جامعه اسلامی نفوذ داشته باشیم بدانید که دشمن به همان میزان برای کاهش اثرگذاری تلاش می‌کند و بیشترین کار دشمنان آن است که اثرگذاری ائمه جمعه را در جامعه مختل کند.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: ما معتقدیم که اولا و به ذات مسئولیت صیانت از روحانیت به عهده‌ علما و مدیریت حوزه‌های علمیه است و ثانیا به عهده دادستان ویژه روحانیت و نهادهای خدمت رسان است.
معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: ما به عنوان مجموعه‌هایی که کمک کننده به این نهاد هستیم باید در زمینه‌ جلوگیری از نفوذ عناصر ناسالم، به مجموعه‌ روحانیت اقدام کنیم؛ مجموعه‌ای که هیچ ارتباطی با روحانیت ندارد و فقط می‌خواهد به امیال خود یا کسانی که آنها را مامور کرده‌اند برسد. همچنین باید نسبت به هواپرستی‌هایی که خدای نکرده ممکن است افرادی گرفتار آن شوند مراقب باشیم.

حجت الاسلام رئیسی درباره‌ مراقبت در حوزه روحانیت گفت: اولا باید در مورد گزینش دقت جدی شود و بعد از ورود و گزینش نیز باید دانست که به هیچ عنوان اعتماد کنترل را نفی نمی‌کند و همچنين کنترل اعتماد رانفي نمي كند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: البته کارآمدترین کنترل، خود کنترلی است که این به مساله تربیت و تزکیه بر می‌گردد .

۱۳۹۲/۶/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...