نسخه چاپی

پوتین: پیشنهاد روسیه تنها با تعهد كنار گذاشتن اقدام نظامی قابل تحقق است

رئیس جمهوری روسیه اعلام كرد كه پیشنهاد كشورش در مورد بحران سوریه تنها در صورتی قابل تحقق است كه آمریكا و همپیمانانش اعلام كنند كه علیه دمشق اقدام نظامی نخواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوبا شبکه خبری راشاتودی، اعلام کرد: به طور قطع این پیشنهاد زمانی معنا پیدا می‌کند که آمریکا و سایر کشورهای حامی واشنگتن به ما اعلام کنند که برنامه‌های خود را برای استفاده از اهرام نظامی علیه سوریه کنار گذشته‌اند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: شما نمی‌توانید از سوریه یا هر کشور دیگری به طور یکجانبه بخواهید که خود را خلع سلاح کند؛ در حالی که تدابیری برای اقدام نظامی علیه آن کشور اندیشیده می‌شود.

پوتین خاطرنشان کرد: مساله تحت کنترل قرار دادن تسلیحات شیمیایی سوریه مدتهاست که توسط کارشناسان و سیاستمداران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد که با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مورد این موضوع در حاشیه نشست گروه 20 بحث و گفت‌وگو کرده است.

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: که با اوباما توافق کرده که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی وی با یکدیگر در مورد این طرح همکاری داشته باشند و بررسی کنند که آیا می‌توانند در این زمینه به پیشرفتی دست یابند یا خیر.

اظهارات رئیس جمهوری روسیه پس از آن مطرح می‌شود که دولت سوریه اعلام کرد با پیشنهاد مطرح شده از سوی مسکو مبنی بر نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه موافقت کرده است.

روز گذشته فرانسه، انگلیس و آمریکا اعلام کردند که در حال تنظیم قطعنامه‌ای در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه هستند که آن را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهند کرد.

این در حالی است که قرار است وزارت امور خارجه روسیه پیش نویس بیانیه‌ای را در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کند.

۱۳۹۲/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...