نسخه چاپی

ولایتی: تمدن ایرانی از پیشتازان تمدن بشری است

دكتر علی اكبر ولایتی در نشست خبرنگاران دفاتر خارج از كشور صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأثیرات فرهنگ لباس ایرانی در جهان اسلام در گذشته و قرون جدید گفت: سیدجمال الدین اسدآبادی اولین ایرانی پرچمدار بیداری اسلامی در خارج از كشور به حساب می آمد.

به گزارش نما - پایگاه اطلاع رسانی علی اکبر ولایتی نوشت:
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، تمدن ایرانی و فرهنگ ایرانی را همواره از پیشتازان تمدن بشری دانست.

وی با بیان این که شخصیت های بزرگی همچون میرزای شیرازی، آخوند خراسانی و بعد از آن امام خمینی طلیعه داران بیداری اسلامی بوده اند افزود: هدف از بیداری اسلامی زنده کردن جامعه مسلمین و برگرداندن مسلمانان به اصل خویش است.

اهم سخنان علی اکبر ولایتی در ادامه می آید:

* هر چند رأی مردم مصر به اخوان نشان از توجه آنها به اسلام است اما ناکامی اخوان موضوع مهمی است که باید بررسی شود.

* غرب هر جا که ملتی قصد بازگشت به اسلام را داشته باشد توطئه می کند اما روند تحولات نشان دهنده ناکامی آنهاست.

* دموکراسی خوب از منظر غرب حکومت لائیک است و در موضوع سوریه تصور می کردند در 2 ماه کار تمام است و حلقه طلایی مقاومت می شکند که با ایستادگی سوریه و مقاومت صورت گرفته این هدف تحقق نیافت. در بحث سوریه ، روسیه و چین نیز ایستاده اند زیرا روسیه نگران از دست دادن آخرین پایگاه خودش در مدیترانه است.

* روسیه به دنبال احیای قدرت گذشته خود است و در سوریه از هر ابزاری بر مقابله با غرب استفاده خواهد کرد.

* در صورت مداخله نظامی آمریکا در سوریه شرایطی به مراتب سخت تر از افغانستان و عراق آنها را تهدید می کند. در صورت شعله ور شدن جنگ، آتش آن دامن کسانی را که باید به آن دامن می زنند خواهد گرفت.

* سوریه امروز به مراتب قوی تر از دو سال پیش است و بشاراسد به علت حمایت از تمامیت ارضی سوریه محبوبیت فراوانی بین گروه های مختلف مردم سوریه قرار گرفته است. پیروزی های اخیر سوریه درالقصیر و سایر مناطق نشان دهنده این پدیده است.

۱۳۹۲/۶/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...