نسخه چاپی

مصوبه عفاف و حجاب شورای انقلاب فرهنگی نیاز به زمینه اجرایی دارد

عکس خبري -مصوبه عفاف و حجاب شوراي انقلاب فرهنگي نياز به زمينه اجرايي دارد

نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مصوبه عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به 26 دستگاه ابلاغ شده است كه برای عملیاتی شدن نیاز به زمینه اجرایی مناسب دارد.

به گزارش نما، "احمد سالك كاشاني" نماينده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره مصوبه اخير شوراي انقلاب فرهنگي در خصوص حجاب گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي در راستاي يك تحقيق ميداني و فعاليت‌هاي فرهنگي به همراه دستگاه‌هاي ذي‌ربط، قانون عفاف و حجاب را تصويب كرد.

وي افزود: براساس اين مصوبه 26 دستگاه موظف شدند متناسب با فعاليت‌هاي خود مامور زمينه‌سازي عفاف و حجاب در كشور شوند.

نائب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: دستگاه‌هاي مربوطه كارشان را براي اجرايي شدن اين قانون آغاز كرده‌اند و در سال 91 گزارشي از دستگاه‌هاي مجري به كميسيون فرهنگي ارسال شده است.

سالك ادامه داد: براساس اين گزارش نقاط ضعف و كاستي‌هاي اين قانون مشخص شده است كه بايد زمينه از بين رفتن آن‌ موانع و همچنین اجرای این قانون فراهم شود.

اين نماينده مجلس، امر به معروف و نهي از منكر را لازمه عملياتي شدن قانون عفاف و حجاب دانست و تاكيد كرد: براي همه‌گير شدن حجاب مناسب در كشور بايد همه رسانه‌ها خصوصا صدا و سيما تبليغات مناسبی در پيش گيرند.

وي با تاكيد بر اینكه صدا و سيما يكي از دستگاه‌هاي اجرايي قانون عفاف و حجاب است، تصريح كرد: 13 ماموريت برعهده سازمان صدا و سيما است كه براساس اين ماموريت‌ها زمينه اجرايي شدن قانون عفاف و حجاب در كشور فراهم مي‌شود.

سالك همچنين اظهار داشت: دستگاه‌هاي مختلف براي اجرايي شدن قانون عفاف و حجاب با مشكل و كاستي‌هايي روبرو هستند كه بايد اين كاستي‌ها در دولت جديد برطرف شود.

نائب رئيس كميسيون فرهنگي همچنين درباره طرح اين كميسيون در خصوص عفاف و حجاب خاطرنشان كرد: طرحي در خصوص امر به معروف و نهي از منكر در كميسيون فرهنگي مطرح است كه در قالب اين طرح به موضوع حجاب نيز پرداخته خواهد شد.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...