نسخه چاپی

خطرات مصرف مُسكن‌ها در ماه‌های نخست بارداری

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد كه مصرف برخی داروهای مسكن در ماه‌های نخست بارداری با افزایش خطر تولد نوزادان مبتلا به نارسایی‌های مادرزادی ارتباط دارد.

به گزارش نما، در این بررسی تاکید شد که مصرف برخی انواع مسکن‌ها همچون «اکسی‌کودن» و «ویکودین» در ماه‌های نخست بارداری، احتمال تولد نوزادان مبتلا به نارسایی‌های مادرزادی از جمله اسپینا بیفیدا یا بیرون‌زدگی نخاع را دو برابر افزایش می‌دهد.

به رغم دو برابر شدن احتمال وقوع این نارسایی، محققان معتقدند که تعداد موارد نارسایی‌های لوله عصبی هنوز بسیار نادر است.

«مهسا یزدی»، محقق ارشد این مطالعه در دانشگاه بوستون گفت: هرچند که عمده نارسایی‌های مادرزادی تنها در دو تا سه درصد نوزادان اتفاق می‌افتد اما با این حال احتمال بروز این نارسایی‌ها باید در نظر گرفته شود.

نارسایی‌های لوله عصبی که معمولا در اولین ماه بارداری اتفاق می‌افتد شامل مشکلاتی از قبیل بیرون‌زدگی نخاع است که ستون فقرات به طور کامل رشد نمی‌کند.

مطالعه جدید بر یافته‌های تحقیقات پیشین که نارسایی‌های مادرزدای را با استفاده از قرص‌های «اپیویید» در اوایل بارداری مرتبط می‌داند، تاکید دارد.

هلث دی نیوز: شیوع مصرف اپیویید میان زنان باردار بین دو تا 20 درصد متغییر است و با توجه به افزایش استعمال این دارو لازم است زنان نسبت به آن آگاهی بیشتری پیدا کنند.

۱۳۹۲/۶/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...