نسخه چاپی

افتتاح طرح نظارت الكترونیكی دستگاه‌های اجرایی

طرح ملی سامانه نظارت الكترونیكی در حوزه حسابرسی از دستگاه‌های اجرایی كشور با حضور رئیس مجلس در دیوان محاسبات كشور افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عصر روز شنبه رئیس مجلس با حضور در ساختمان دیوان محاسبات کشور طرح ملی سامانه نظارت الکترونیکی در حوزه حسابرسی از دستگاههای اجرایی کشور را افتتاح کرد. در این افتتاح آزمایشی که در حاشیه برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دیوان محاسبات برگزار شد رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس سابق دیوان محاسبات و امین حسین رحیمی رئیس جدید دیوان حضور داشتند.

سامانه نظارت الکترونیکی یک مرکز دیتاسنتر دارد که 3600 نقطه مرکز هزینه و درآمد دستگاههای اجرایی شرکت های دولتی در گستره ملی و استانی را تحت پوشش قرار می دهد. از طریق این مرکز، دیوان محاسبات می تواند هر عملیات مالی را که در دستگاهها و شرکت های دولتی انجام می شود زیر نظر داشته و نقش مشورتی نسبت به دستگاهها داشته باشد.

مطالعات و احداث این پروژه از سال 88 با ورود رحمانی فضلی به دیوان محاسبات آغاز شد که کار مطالعاتی آن یک سال به طول انجامید و عملیات اصلی آن از سال 90 با اعتباری حدود 410 میلیارد ریال در بخش سخت افزار، نرم افزار و احداث ساختمان آغاز شد. جمعی از نمایندگان مجلس از جمله احمد توکلی، عباس رجایی، قاسم عزیزی، عبدالرضا عزیزی، علیرضا منادی، حسین مظفر، شهباز حسن پور و غلامرضا اسداللهی در مراسم افتتاح این سامانه حضور داشتند.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...