نسخه چاپی

انتقاد اسرائیل از عقب نشینی آمریكا در برابر سوریه

وزیر ارشد كابینه رژیم ‌صهیونیستی گفت:وقتی از عهده سوریه برنیاییم، در برابر ایران هم نمی‌توانیم كاری كنیم

به گزارش نما، وزیر ارشد کابینه رژیم‌صهیونیستی با انتقاد از تصمیم آمریکا برای به تعویق انداختن اقدام نظامی علیه سوریه، گفت این کار به ایران می‌فهماند که تهدیدات علیه تهران بدون پشتوانه و غیرواقعی است.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم‌صهیونیستی افزود: ایران امروز می‌فهمد که تهدیدات علیه این کشور، هیچ پشتوانه‌ای ندارد. اگر نتوانیم در برابر کشور کوچکی مثل سوریه کاری کنیم، آن وقت قطعا در برابر کشور بزرگی مثل ایران هم کاری از پیش نمی‌بریم.

مقامات اسرائیلی در چند روز گذشته و بعد از اعلام آمادگی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای به تعویق انداختن اقدام نظامی علیه سوریه تا زمان مشخص شدن نتیجه طرح پیشنهادی مسکو، نظرات مختلفی داده‌اند.

«شیمون پرز» رئیس این رژیم‌ از طرح نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه حمایت کرده و در مقابل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نگاهی محتاطانه به این طرح داشته است. «یوال استینیتز» وزیر امور راهبردی صهیونیست‌ها هم موضعی مشابه شالوم گرفته و گفته است عدم حمله به سوریه، تاثیرات منفی در برخورد با ایران دارد.

شالوم در ادامه صحبت‌هایش گفت: اسرائیل در جنگ داخلی سوریه دخالتی ندارد. اما عدم اقدام هم خود یک تصمیم است که این تصمیم اثرات قابل ملاحظه‌ای در منطقه ما دارد.

نتانیاهو یکی از اصلی‌ترین حامیان اقدام نظامی علیه سوریه است. روزنامه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که وی حتی شخصا با چند نفر از نمایندگان کنگره آمریکا تماس گرفته تا نظر مثبت آن‌ها را برای حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه جلب کند.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...