نسخه چاپی

روسیه مراقب ترفند آمریكا باشد

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه مجموعه تلاش های جمهوری اسلامی ایران مانع از حمله نظامی علیه سوریه شد از روسیه خواست اجازه ندهند آمریكایی‌ها با ترفند خلع سلاح اسد به این كشور حمله كنند.

به گزارش نما، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش جمهوری اسلامی ایران در امتناع آمریکا برای حمله نظامی به خاک سوریه، گفت: جمهوری اسلامی از همان ابتدا معتقد بود که راه‌حل بحران سوریه یک راه‌حل سیاسی است و نه نظامی و در مقابل ارائه هرگونه راه حل نظامی جمهوری اسلامی ایران به شدت ایستاد و مقاومت کرد.

وی افزود: کمک‌ها و ارسال سلاح برای معارضین از سوی کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه صورت می‌گرفت، جمهوری اسلامی ایران به شدت با آن مخالفت کرده و آن محکوم کرده است. بنابراین ایران همیشه خواهان راه حل سیاسی در ارتباط با حل بحران سوریه بوده است و در این زمینه با بسیاری از دوستان خود و کشورهایی که در منطقه و یا در عرصه بین‌المللی رایزنی‌های سیاسی داشته است.

نقوی حسینی با اشاره به گفت‌وگوی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای روسیه و چین برای ممانعت از حمله نظامی به خاک سوریه، اظهار داشت: این تلاش‌ها آمریکایی‌ها را دچار تردید کرد و در حوزه اروپا هم مجالس نمایندگان را روبروی تصمیمات دولتمردان قرار داد و دولت‌ها بر حمایت از آمریکا برای حمله نظامی به سوریه دچار تردید شدند که از آمریکایی‌ها حمایت کنند یا نکنند.

وی با بیان اینکه مجموعه تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران تاثیر مثبتی بر ممانعت از حمله نظامی به سوریه داشت،خاطرنشان کرد: در تاکتیک‌های نظامی معمولا وقتی که یک کشوری به کشور دیگری حمله می‌کند، ابتدا عوامل تهدیدکننده، خطرناک و موثر نیروهای مقابل خود را از صحنه خارج می‌کند و سپس دست به حمله نظامی می‌زند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: می‌توان این مورد را یک حربه برای دولت آمریکا دانست و اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با خلع سلاح اسد، حمله نظامی خود را آغاز کنند، در چارچوب چنین استراتژی نظامی معنادار است. اما به هر حال روسیه و کشورهایی که این طرح را قبول دارند، باید ضمانت‌هایی برای عدم انجام عملیات نظامی از آمریکا را بگیرند.

نقوی حسینی تصریح کرد: اگر این ضمانت‌ها ایجاد شد، سپس می‌توان بر سلاح‌های شیمیایی سوریه نظارت کرد. در غیر این صورت اگر آمریکایی‌ها حاضر به دادن این ضمانت نشدند، طبیعی است که نباید روسیه و کشورهای طرفدار سوریه اجازه دهند که آمریکایی‌ها با این ترفند سوریه را خلع سلاح کنند.

۱۳۹۲/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...