نسخه چاپی

آتش‌سوزی در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد

یكی از واحدهای گوگردسازی پالایشگاه هاشمی‌نژاد در حین تعمیرات اساسی دچار حادثه شد.

به گزارش نما، همزمان با انجام تعمیرات اساسی در یکی از واحدهای گوگردزدایی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، تعدادی از خطوط لوله جریانی 64 اینچی بین واحدهای اس.آر.یو و کوره‌های ذوب دچار آتش سوزی می شوند.

مسعود حسنی در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: در شرایط فعلی وضعیت تولید گاز و سایر محصولات گازی در پالایشگاه هاشمی‌نژاد سرخس در شرایط عادی بوده و کوچکترین مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد با اعلام اینکه این حادثه تاکنون خسارت مالی و زیست محیطی قابل توجهی به همراه نداشته است، تصریح کرد: هم اکنون چهار واحد گوگردسازی در این پالایشگاه با ظرفیت فرآورش 67 هزار مترمکعب گاز ترش در ساعت وجود دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در زمان حادثه یکی از واحدهای گوگردسازی کامل از مدار تولید خارج شده تا تعمیرات اساسی بر روی این واحد انجام شود، اظهار داشت: در این مرحله قصد سوزاندن گوگردهای انباشته شده و سوخته شده قبلی در این واحد را داشته که در حین سوزاندن گوگردها لوله های متصل به واحد دچار آتش سوزی شد.

وی با اعلام اینکه بر اساس استانداردها باید قطر هر یک از این لوله حدود یک سانتی متر باشد، تبیین کرد: اما به دلیل خورندگی بالای گاز ترش ضخامت این لوله ها پس از چند سال به چند میلی متر رسیده بود.

حسنی با بیان اینکه از مدت ها قبل لوله های جدید برای این واحد خریداری شده و قصد داشتیم اردیبهشت ماه سال آینده هم این لوله را تعویض کنیم، یادآور شد: در این عملیاتی تعمیراتی، لوله‌های قدیمی توان سوخته شدن گوگرد را نداشته و دچار آتش سوزی شد و هم اکنون جایگزینی لوله‌های جدید با لوله‌های قدیمی و خورده شده آغاز شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد با یادآوری اینکه هم اکنون تعویض لوله‌های قدیمی و فرسوده که دچار آتش سوزی شده آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود مشکلی در وضعیت تولید گاز پالایشگاه وجود ندارد زیرا سه ردیف واحد گوگردسازی در مدار بوده و واحد چهارم که آسیب دیده هم تا چند روز آینده وارد مدار خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: این حادثه خسارت مالی و زیست محیطی به همراه نداشته است.

پالایشگاه شهید هاشمی نژاد با ظرفیت تولید ٥٠ میلیون متر مکعب گاز در روز، تامین گاز 6 استان حوزه شمال و شرق کشور شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان را برعهده دارد.

۱۳۹۲/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...