نسخه چاپی

يك قانونگذار آمريكايي:

در موضوع سوریه روسیه،ایران و سوری‌ها برنده و ما بازنده‌ایم

یك قانونگذار جمهوری‌خواه آمریكایی گفت كه سعی دارد كنگره‌ را متقاعد كند كه به باراك اوباما اجازه‌ی اتخاذ اقدام نظامی برای متوقف كردن برنامه‌ی هسته‌یی ایران را بدهد «‌تا مطمئن شود كه آن‌ها این سیگنال واضح را دریافت می‌كنند كه مساله‌ی سوریه به این مفهوم نیست كه ما درباره‌ی ایران گیج شده‌ایم».

به گزارش نما به نقل از ایسنا، لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز شنبه در گفت و گو با مایک هاکبی، فرماندار پیشین آرکانزاس و میزبان یکی از برنامه‌های شبکه‌ی خبری فاکس نیوز مدعی شد درست است که ما به عنوان یک کشور درباره‌ی چگونگی اقدامات در زمینه‌ی تسلیحات شیمیایی سوریه گیج شده‌ایم، ولی آنقدر گیج نشده‌ایم که ندانیم باید با برنامه‌ی هسته‌یی ایران چه کار کرد.

به گزارش خبرگزاری نیوزمکس، گراهام که عضو کمیته‌ی خدمات تسلیحاتی سنای آمریکا نیز است، گفت که قصد دارد کار را برای تشکیل ائتلافی دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی برای حمایت از این قطعنامه آغاز کند و پیش‌بینی کرد که این اقدام می‌تواند مانع درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی که به ادعای وی ممکن است در شش ماه آینده اتفاق بیافتد، شود.

گراهام با تکرار اتهامات قبل مبنی بر نظامی بودن برنامه‌ی هسته‌یی ایران، گفت: همه معتقدند که ایران نباید اجازه پیدا کند به یک سلاح هسته‌یی دست یابد و ما باید این سیگنال را بفرستیم. پس از ماجرای سوریه اسرائیل ممکن است احساس کند رهایش کرده‌ایم و من مایلم این سینگال را برای تهران، بیت‌المقدس و تل‌آویو بفرستم که ما دوستانمان در اسرائیل را رها نمی‌کنیم.

این سناتور آمریکایی در ادامه‌ی ادعاهایش گفت که اگر ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌یی حرکت کند «همه‌ی گزینه‌ها از جمله گزینه‌ی نظامی روی میز قرار خواهد داشت».

گراهام در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مساله سوریه و تلاش‌ها برای حل بحران آن، گفت: در نهایت روس‌ها و ایرانیان و سوری‌ها در این مسابقه برنده و ما بازنده شده‌ایم و من واقعا نگران این هستم که چه اتفاقی در ایران خواهد افتاد. به همین دلیل تصویب قطعنامه‌ای که اجازه‌ی اقدام نظام علیه زرادخانه‌ی هسته‌یی ایران را بدهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ایران بزرگترین متحد اسد است و روسیه نیز به آن‌ها کمک می‌کند. ما هر کاری در سوریه انجام دهیم در واقع سیگنالی برای ایران فرستاده‌ایم.

این سناتور آمریکایی با ادعای این که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌یی است گفت ببینید ما چگونه با تهدید تسلیحات شیمیایی سوریه برخورد کرده‌ایم.اگر همین کار را با ایران تکرارکنیم آن‌ها به سمت سلاح هسته‌یی حرکت می‌کنند و اگر آمریکایی پیام آشکاری متفاوت باپیام ارسالی برای سوریه به ایران بفرستد دوستانمان در اسرائیل مجبور می‌شوند در شش ماه آینده علیه ایران اقدام کنند.

وی در ادامه‌ی ادعاهایش مدعی شد:‌اگر ایران سلاح هسته‌یی تولید کند یک رقابت تسلیحاتی هسته‌یی آغاز خواهد شد. من نگران این هستم که ایران این فناوری را در اختیار تروریست‌ها قرار دهد و این راهی به سمت آمریکا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سناتور آمریکایی در حالی این ادعاها را درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌یی صلح‌آمیز ایران بیان می‌کند که تهران بارها بر تسلیحاتی نبودن فعالیت‌های هسته‌یی‌اش تاکید داشته است و علاوه بر آن رژیم صهیونیستی که آمریکا این چنین سعی در محافظت ازآن دارد، خود تنها دارنده‌ی تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

۱۳۹۲/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...