نسخه چاپی

تجهیز بالگردهای نیروی دریایی به تسلیحات مدرن

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بالگردهای این نیرو در عملیات‌های ضدزیردریایی استفاده می‌شوند و این ماموریت با استفاده از سونارهای مختلف و تسلیحات مناسب صورت می‌گیرد.

به گزارش نما، امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی بالگردهای این نیرو در انجام ماموریتهای مختلف رزمی و شناسایی اظهار داشت: همان طور که هوانیروز بالگردهای شناسایی، ترابری و هجومی در اختیار دارد، در نیروی دریایی هم به همین صورت است و بالگردها در حوزه های گوناگونی مثل عملیاتهای مین‌روبی به انجام ماموریت می‌پردازند.

وی با اشاره به توانمندی بالگردهای نیروی دریایی ارتش در حوزه عملیات‌های دیگر مانند عملیات ضدزیردریایی‌ها تصریح کرد: این ماموریتهای تخصصی نیز برای بالگردهای ما تعریف شده و بالگردها به تجهیزات خوبی مانند سونارهای مختلف و سلاح مناسب مجهز شده‌اند.

بیغم تاکید کرد: همین طور بحث شناسایی زیرسطحی و همکاری در عملیات‌های مشترک ناو، بالگرد و زیردریایی از جمله این موارد است که در رزمایش‌ها هم صورت گرفته و جزو عملیات‌های مصوب نیروی دریایی است.

* وزارت دفاع درحال ارتقای راکت و موشک‌های بالگردها

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: در بخش مبارزه با یگان‌های شناور سطحی نیز چه در زمان دفاع مقدس و چه اکنون، بالگردها مجهز به راکت و موشک‌های بردکوتاه بودند که در بحث ارتقای سیستم سلاح آنها نیز در وزارت دفاع کار می‌شود و وقتی به نتیجه رسید بالگردهایمان را به آنها مجهز می‌کنیم.

۱۳۹۲/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...