نسخه چاپی

چرا سازمان ملل رأی به حقانیت ایران داد؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ضمن ارائه تحلیلی از آغاز و پایان 8 سال جنگ تحمیلی تاكید كرد: پیروزی سیاسی جمهوری اسلامی در سازمان ملل مزد صداقت مردم ایران بود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه گراميداشت هفته دفاع مقدس و در ديدار اعضاي شوراي مركزي جبهه يادگاران شاهد ايران اسلامي، شهدا را گرانبهاترين سرمايه براي ايران خواند و با استناد به آيات و روايات اسلامي، گفت: تأكيد خداوند بر جاودانگي آنها و ارتزاقشان از خوان «ربهم» نشان از زندگاني آنان در مرگ است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه با يادآوري جانفشاني‌هاي شهدا، جانبازان، آزادگان، مفقودان مظلوم، ايثارگران و خانواده‌هاي آنان گفت: آنچه در طول 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، قطعه‌اي مشعشع در تمام تاريخ ايران است كه براي اولين بار نگذاشتند حتي يك وجب از خاك كشور در دست اشغالگران بماند.

جانشين فرماندهي كل قوا در زمان امام راحل و فرمانده عالي جنگ همچنین با ارائه تحليلي از علل شروع، تداوم و پايان 8 سال دفاع مقدس، گفت: تاريخ خيلي از جنگ‌هاي دنيا را خواندم و جنگي شبيه به مقاومت مردم ايران نبود كه انقلابي نوپا، غريبانه و با تكيه بر اراده فرزندان جوانش در مقابل همه دشمنان مقاومت كند.

ايشان با اشاره به كمك‌هاي مادي و نظامي شرق، غرب و ارتجاع منطقه به حاكمان حزب بعث براي ايجاد مزاحمت در مسير حركت انقلاب اسلامي گفت: در منطق نظامي احتمال پيروزي با آن همه تجهيزات و حمايت‌ها با ارتش تا بن دندان مسلح عراق بود، اما آنچه در ميدان عمل اتفاق افتاد، پيروزي‌هاي مداوم نظامي ايران براي بازپس‌گيري سرزمين‌هاي اشغالي و نهايتاً پيروزي سياسي در سازمان ملل بود كه هم وعده خداوند و هم مزد صداقت مردم ايران در دفاع از ارزش‌هاي اسلامي بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به دغدغه‌ها و نگراني‌هاي يادگاران شاهد گفت: حق داريد كه نسبت به حاصل خون پدران عزيز خود نگران باشيد، اما جامعه به تعهد و تخصص شما نياز دارد تا از موانع بگذرد.

ايشان با يادآوري برخي محدوديت‌ها در مسير حركت دولت جديد گفت: همه بايد تلاش كنند تا مردم ايران به حق و جايگاه خويش در زندگي فرهنگي و اقتصادي برسند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام فرزندان شاهد را يادگاران درختان تنومندي خواند كه سايه شهادت‌طلبي آنها براي تاريخ ايران يك برنامه انسان‌ساز است و سپس با اشاره به وجود قبور مطهر شهدا در جاي جاي جغرافياي اين كشور گفت: همه آثار مربوط به شهدا و جانبازان سرمايه‌اي ارزشمند براي امروز و فرداي ايران است و كسي حق ندارد اين سرمايه را انحصاري نمايد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خانواده‌ها و به‌ويژه فرزندان شهدا را قشري دلسوز، سالم و عاشق خواند و گفت: استفاده از اين قشر در مسئوليت‌هاي مختلف يك تدبير مديريتي براي پايداري نظام است و اگر فضاي فرهنگي كشور سرشار از عطر فداكاري و گذشت است، به خاطر حضور خانواده‌هاي شهداست.

در آغاز اين ديدار آقايان دكتر حميد اسدي و اكباتاني‌نژاد، دبير كل و سخنگوي، دكتر اكرمي و دكتر كمري و حجت‌الاسلام خدادادي اعضاي شوراي مركزي جبهه ضمن ارائه گزارشي از روند تشكيل جبهه يادگاران شاهد ايران اسلامي و فعاليت‌ها و برنامه‌هاي آن به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص مسائل سياسي پرداختند.

۱۳۹۲/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...