نسخه چاپی

درخواست سازمان ملل از ایران

سرپرست بخش كمك های بشردوستانه سازمان ملل در گفت وگوهای خود با مقامات دولت ایران درخواست كرده كمك های بشردوستانه برای جنگ زدگان و آوارگان جنگ داخلی سوریه، بیشتر شود.

به گزارش نما به نقل از جام ، «والری ایموس» سرپرست بخش کمک های بشردوستانه سازمان ملل پس از دیدار با مقامات ایرانی در کنفرانسی خبری گفت که این اولین سفر او به ایران است و تلاش کرده کمک ها به مردم آسیب دیده از جنگ داخلی سوریه را افزایش دهد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلم كرد خانم ایموس گفت: «وضعیت مردم در سوریه اسفناک است. ما در حال حاضر ۶.۸ میلیون نفر را در این کشور داریم که به کمک ضروری و فوری نیاز دارند. چیزی معادل یک سوم جمیت کل کشور سوریه.»
پایگاه اطلاع رسانی واحد مرکزی خبر هم در گزارشی گفت "والری ایموس" با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کرده و آقای ظریف گزارشی از کمک هایی که تاکنون از سوی ایران فرستاده شده، داده است. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران هم در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته که ایران آماده است کمک های بشردوستانه خود به سوریه را بیشتر کند.
این گزارش حاکی است تفاهم نامه ای هم میان ایران و آژانس کمک های بشردوستانه سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفته است.



والری ایموس همچنین در بیانیه ای که میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل منتشر شده و نسخه ای از آن در اختیار آسوشیتد پرس قرار گرفته، درخواست کرده نیروهای دولتی و مخالفان در سوریه به مقابل غیرنظامیان نیازمند احساس مسئولیت کرده و دست از تخاصم نسبت به کسانی که غیرنظامی هستند و نقشی در جنگ ندارند، بردارند.





والری ایموس همچنین درخواست کرده طرف های درگیر از ایجاد پایگاه های نظامی در نقاط پرجمعیت خودداری کنند تا در صورت درگیری، دامان مردم غیرنظامی را نگیرد. وی همچنین درخواست کرده در تمامی موارد به تیم های امداد و کمک رسانی اجازه داده شود بدون مشکل و ممنوعیت بتوانند به نقاط درگیری و خط مقدم دسترسی داشته و موجبات کمک های لازم را فراهم آورند و یا در مواردی درخواست تعلیق درگیری دهند تا بتوان به زخمی ها و افراد نیازمند، کمک کرد.



کمیساریای عالی پناهندگان و صندوق کودکان سازمان ملل پیشتر اعلام کرده‌اند، نیمی از دو میلیون پناهنده سوری، که به خارج از کشور خود گریخته و نزد آنان ثبت نام کرده‌اند، کودک هستند.



آنتونی لِیک، مدیر صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، در بیانیه خود تصریح کرده از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در اسفند ۱۳۹۰ تاکنون ۷ هزار کودک سوری جان خود را از دست داده‌اند.



سازمان‌های حقوق بشر تلفات ناآرامی‌های سوریه در دو سال و نیم گذشته را بیش از ۱۱۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

۱۳۹۲/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...