نسخه چاپی

چه كسانی با روحانی به سازمان ملل می‌روند

در حالی كه كمتر از یك هفته به آغاز سفر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به نیویورك باقیمانده است، جزئیات و تركیب هیات ایرانی در این سفر بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش نما، در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز سفر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به نیویورک باقیمانده است، جزئیات و ترکیب هیات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیش از پیش برای رسانه‌ها جذاب می‌شود.

در طول سالهای گذشته و در سفرهای رئیس جمهور به نیویورک تعداد و اعضای هیئت اعزامی جزو موارد سوال برانگیز محسوب می‌شد به طوری که در سال آخر ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و بررسی در خصوص نفرات اعزامی به برخی سفرهای خارجی رئیس جمهور از جمله سفر به نیویورک شدند.

*وزیر نفت هم به سفر نیویورک می رود

هیئت همراه رئیس جمهور در سفر به نیویورک امسال به نسبت سالهای گذشته کمی سبک‌تر است و تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ ویزا از مراجع ذیربط امریکایی برای سفر به نیویورک درخواست شده است در این سفر علاوه بر رئیس جمهور، تعدادی از مقامات دفتر رئیس جمهور از جمله رئیس دفتر رئیس جمهور و همچنین معاونت‌های آن، رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

معاونت تشریفات و معاونت‌ سیاسی دفتر رئیس جمهور از جمله مقاماتی محسوب می‌شوند که حضور آنها در این سفر قطعی است.

علاوه بر این، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حضور وزیر نفت نیر در این سفر قطعی شده و برای آن ها تقاضای ویزا شده است.

*سهم کمرنگ رسانه ها در این سفر

بر خلاف سفرهای گذشته، سهم رسانه ها از حضور در این سفر امسال کم رنگ است و تنها حضور دو تیم خبری از واحد مرکزی خبر و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی تاکنون قطعی است.

این در حالی است که سفر امسال رییس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل متحد از اهمیت بسزایی برخوردار است و بدون شک مورد توجه رسانه های عمومی خواهد بود.

*خبری از ویزاها نیست

تنها مانعی که در این سفر به نظر می رسد به وجود آید، کارشکنی آمریکایی ها در صدور ویزا برای همراهان رییس جمهور است، کما اینکه تاکنون هنوز ویزاهای همراهان رییس جمهور تایید نشده است.

شاید در دقیقه نود همانند گذشته، برخی همراهان رییس جمهور از این سفر بازبمانند.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...