نسخه چاپی

جنتي در حاشيه جلسه هيئت دولت مطرح كرد

حل موقت مشكل بیمه هنرمندان/ معاون فرهنگی‌ام باید اهل قلم و خبره باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاون فرهنگی این وزارتخانه باید عنصری دانشمند اهل قلم و خبره در كار فرهنگی باشد و بداند فرهنگ كشور قرار است در كدام سمت پیش برود و این قدرت را داشته باشد كه عناصر خبره و آشنا به كتاب را به كار گیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اختصاص یارانه مطبوعات تاکنون بر اساس مؤلفه هایی مانند تیراژ و کیفیت بوده است، اظهار داشت: در این میان نشریه‌هایی مقالات و عکس‌ها را از سایت‌های دیگر برمی‌دارند و نشریاتی نیز مقاله و عکس خوب تولید می کنند که باید در تخصیص یارانه در این موارد تجدیدنظر شود.

وی درخصوص انتصاب معاون فرهنگی وزارت ارشاد، گفت: معاون فرهنگی باید انتظارات در حوزه چاپ و نشر و مسائل مربوط به کتاب را تأمین کند و باید عنصری دانشمند اهل قلم و خبره در کار فرهنگی باشد و بداند فرهنگ کشور قرار است در کدام سمت پیش برود و این قدرت را داشته باشد که عناصر خبره و آشنا به کتاب را به کار گیرد و چنین عنصری که تحصیلات حوزوی ، دانشگاهی و مدیریت اجرایی قوی داشته باشد، مشکل گیر می آید که البته در آینده نزدیک این کار انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مشکل مالی بیمه هنرمندان تصریح کرد: قرار شد وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی مشکلات را به صورت موقت حل کند، البته سازمان تأمین اجتماعی بر اساس قانون اگر بدهی برای بیمه وجود داشته باشد این خدمت را قطع می کند که تأکید شد به صورت موقت این موضوع حل شود.

جنتیدر پاسخ به سوالی درباره زمان ارائه لایحه نظام صنفی به مجلس، گفت: باید به تدریج کار کارشناسی در این زمینه صورت بگیرد چرا که تهیه این لایحه نیاز به زمان دارد.

وی همچنین تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازوی فرهنگی دولت است و ما به دنبال آن هستیم تا ارتباط خوبی با اهالی چاپ و نشر و نویسندگان و اهل کتاب داشته باشیم.

۱۳۹۲/۶/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...