نسخه چاپی

رونمایی جدیدترین دستاوردهای ارتش و سپاه

جدیدترین دستاوردهای ارتش و سپاه پاسدارن فردا و به مناسبت ۳۱ شهریور اغاز هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شوند.

به گزارش نما، ۳۱ شهریور ماه سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏‌ترین و بارزترین برهه‏‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارَکِ تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏‌درخشد.

رژه کلیه یگان‌های حاضر در میدان اعم از سپاه، ارتش، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین پس از سخنرانی حجت‌لااسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور از مقابل جایگاه برگزار شده و یگان‌های پیاده و محمول به نمایش مهمترین دستاوردهای دفاعی در عرصه‌های مختلف همچون موشکی، دریایی، زره‌ای، هوایی و راداری پرداختند.

همزمان با برگزاری رژه بزرگ نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره)، چتر‌بازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پرش از بالگرد بر فراز حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی به اجرای نمایش می پردازند.

در رژه امسال نیروهای مسلح جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه و ارتش، انواع موشک‌های بالستیک سپاه با بردهای مختلف از جمله موشک‌های بالستیک فاتح ۱۱۰، خلیج فارس، شهاب ۲، قیام، قدر F، سجیل،‌ جدیدترین سامانه‌های موشکی متحرک شده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش، بمب‌های فوق سنگین ارتقا یافته نیروی هوایی از جمله بمب‌های هوشمند «قاصد۳» با برد ۱۰۰ کیلومتر، پهپادهای جدید سپاه و ارتش با بردهای مختلف، به بهره‌برداری می‌رسند.

«سردار امیر‌علی حاجی‌زاده» فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتر در گفت‌و‌گوی ویژه خبری گفته بود که اولین هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایران در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود که ممکن است این دستاورد فردا و در حضور فرماندهان نظامی و رئیس‌جمهور رونمایی شود.

امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی نیز در نشست خبری که به مناسبت ۱۰ شهریور سالروز تاسیس پدافند هوایی از رونمایی ۱۵ دستاورد جدید تا هفته دفاع مقدس خبر داده بود.

وی به دستاوردهایی در بخش‌های کشف و شناسایی، راداری و ردگیری، پهپادی و موشکی اشاره و رادار "پسیو آرایه فازی" و پروژه رجال را از دستاوردهای جدید دراین حوزه معرفی کرده بود.

پیشتر امیر پوردستان نیز از رونمایی جدیدترین دستاوردهای اسن نیرو در هفته دفاع مقدس خبر داده بود.

در این مراسم وابستگان نظامی از کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای دوست و همسایه در کنار سایر فرماندهان ارشد نیروهای مسلح حضور یافته و از نزدیک مراسم رژه نیروهای مسلح را نظاره‌گر خواهند بود.

همچنین خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان به همراه سایر شهروندان تهرانی برای مشاهده رژه نیروهای مسلح در جایگاه های ویژه خود در محل برگزاری رژه مستقر خواهند بود و چندین خبرنگار رسانه‌های داخلی وخارجی مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را پوشش خبری و تصویری می‌دهند.

۱۳۹۲/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...