نسخه چاپی

رونمایی از ورژن آخر شهرهای جدید/ مسكن مهر گران نمی‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد نسل جدید شهرهای جدید خبر داد و در باره قیمت مسكن مهر نیز گفت: قیمت مسكن مهر متناسب با تورم افزایش نمی‌یابد وپیمانكاران باید به تعهدات خود پایبند باشند.

به گزارش نما، محسن نریمان در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به خبرهایی مبنی بر اینکه دولت قصد ندارد پروژه های مسکن مهر را ادامه دهد ،تصریح کرد: پروژه‌های مسکن مهر که قرارداد آنها با متقاضیان منعقد شده است واگذار می‌شودو ساخت 400 هزار واحد مسکن مهر در دولت گذشته از جمله مطالبات مردم است که باید پاسخ دهیم وبراساس دستور وزیر راه و شهرسازی تمامی تعهدات دولت گذشته باید مورد عمل و اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه پروژه‌های مذکور در زمان مقرر در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، تاکید کرد: حتی تلاش می‌شود پروژه‌های مسکن مهر با سرعت بیشتری نسبت به دولت گذشته تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

روش جدید ساخت مسکن در شهرهای جدید بعد از واگذاری پروژه های مسکن مهر

عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی شهرهای جدید قبل از ساخت پروژه‌های مسکن مهر وجود داشته ست، در پاسخ به این سوال که آیا ساخت مسکن مهر بعد از واگذاری پروژه‌های جاری ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: در حال حاضر پروژه‌های مسکن مهر که قرارداد آنها با متقاضیان آنها منعقد شده است تکمیل و واگذار می‌شود اما در آینده ساخت و ساز در شهرهای جدید با روش‌ها و سازوکارهای جدید که از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌شود، آغاز خواهد شد.

نریمان ضمن انتقاد از جمعیت زیاد شهرهای جدید در کشوربا بیان اینکه مشکلات گذشته در شهرهای جدید شناسایی و نسل جدیدی ار این شهرها ایجاد می شود، تاکید کرد: در زمانی که شهرهای جدید طبق مصوبه مجلس ایجاد شد، قرار بود جمعیت سربار در این شهرها 400 هزار نفر باشد اما متاسفانه در حال حاضر میزان سرباری جمعیت شهرهای جدید از این میزان عبور کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه باید از تجربه شهرهای گذشته در ایجاد شهرهای جدید استفاده شود ،ادامه داد: باید شهرهای جدید هویت اجتماعی و اقتصادی داشته باشند که این موضوع نیز باید ساماندهی شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه از ایجاد نسل نو شهرهای جدید در کل کشور خبر داد و گفت: با مطالعه بر تشکیل شهرهای جدید باید جمعیت از درون شهرها تمرکززدایی شود و این جمعیت به حاشیه شهرها منتقل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بااشاره به اینکه باید ساخت و در طراحی مسکن مهر برنامه ریزی جدیدی شود درباره قیمت مسکن مهرنیز گفت: قیمت مسکن مهر متناسب با تورم افزایش نمی‌یابد ووپیمانکاران باید به تعهدات خود پایبند باشند.

۱۳۹۲/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...