نسخه چاپی

افزایش 20درصدی ترافیك پایتخت از فردا

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به افزایش حدود ۳۰ درصدی بار ترافیك مهر ماه ، گفت : بر این اساس علاوه بر نیروهای پلیس راهور تهران كه به صورت ۱۰۰ درصد آماده‌باش هستند، دو دستگاه بالگرد نیز ترافیك مهر ماه را كنترل می‌كنند.

به گزارش نما، سردار حسین رحیمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پلیس راهور تهران از امروز شنبه در شرایط اول مهر قرار گرفته است و حدود ۸۰ درصد نیروها در آماده‌باش کامل هستند، گفت: با توجه به این که روز یکشنبه جشن شکوفه‌ها در تهران برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم بار ترافیک حدود ۲۰ درصد فردا یکشنبه و حدود ۳۰ درصد پس‌فردا ( دوشنبه) همزمان با بازگشایی مدارس در پایتخت افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در ۱۵ روز نخست مهر ماه به صورت ۱۰۰ درصد در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم پیک ترافیک صبحگاهی از روز یکشنبه از ساعت ۶ تا ۹ و عصرگاهی نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ باشد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ به ساعت کار ادارات اشاره کرد و گفت: با توجه به این که ساعت کار ادارات در تهران به ساعت ۱۶ افزایش یافته است و با توجه به تقارن ترافیک عصرگاهی با تعطیلی ادارات پیش‌بینی می‌کنیم، بار ترافیک عصرگاهی به شدت افزایش یافته و شاهد بار ترافیک سنگینی در این ساعات باشیم.

ساعات مجاز تردد سرویس‌های مدارس در محدوده زوج و فرد پایتخت
سردار رحیمی درباره تردد سرویس‌های مدارس در پایتخت نیز گفت: تردد سرویس‌های مدارس دارای برچسب سال ۹۲ تنها در محدوده‌ی زوج و فرد امکان‌پذیر است و برابر هماهنگی‌های انجام شده تمامی سرویس‌های مدارس دارای برچسب می‌توانند همه روزه در ساعات «۶:۳۰ تا ۸:۳۰» ، «۱۱ تا ۱۳» و «۱۶ تا ۱۷» در محدوده‌ی زوج و فرد تردد کنند و تردد آن‌ها بلامانع است در غیر این ساعات تردد تمامی سرویس‌های مدارس در محدوده‌ی زوج و فرد ممنوع است.

مسئولان استانداری تهران تکلیف اداراتی که سرویس‌های خود را حذف کرده و حجم زیادی خودروی شخصی را روانه‌ی خیابان‌ها کرده‌اند، هر چه سریع‌تر مشخص کنند. وی درخصوص سرویس ادارات نیز با انتقاد از این که متاسفانه هیچ اقدام خاصی درخصوص سرویس ادارات علی‌رغم تاکید دولت و ابلاغیه ویژه استاندار وقت تهران صورت نگرفته است، گفت: انتظار داریم مسئولان استانداری تهران تکلیف اداراتی که سرویس‌های خود را حذف کرده و حجم زیادی خودروی شخصی را روانه‌ی خیابان‌ها کرده‌اند، هر چه سریع‌تر مشخص کنند.

۲۰ هزار تاکسی و بیش از ۲۰۰۰ اتوبوس شرکت واحد در پایتخت فرسوده هستند
وی از سرویس برخی از ادارات که فرسوده هستند انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی ادارات سازمان‌ها نیز اتوبوس‌های فرسوده بین شهری را که عملا از ناوگان تردد خارج شده اند و دارای آلایندگی بسیار بالا و ایمنی بسیار پایین هستند به کار گرفته‌اند که بر این اساس برآورد می‌شود علاوه بر اتوبوس‌های سرویس ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی و نظامی و انتظامی، بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد پایتخت فرسوده هستند که پلیس در صورت تعیین تکلیف نشدن آن‌ها، باید آن‌ها را متوقف کند.

وی به موضوع خروج خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ اتفاق خاصی در خصوص خروج خودروهای فرسوده رخ نداده است و در حال حاضر حداقل ۲۰ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت داریم که هیچ اقدامی برای از رده خارج کردن آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

معاینه فنی‌های تلفنی و صوری مشکل‌ساز شده‌اند
سردار رحیمی با تاکید بر این که خودروهای فرسوده علاوه بر ایجاد آلایندگی که کاملا با نقص فنی خود موجب تشدید بار ترافیک در تهران می‌شوند، گفت: در بحث معاینه‌ فنی باید تحول جدی خصوصا در موضوع ایمنی خودروها صورت گیرد و در حالی که در تهران مراکز معاینه‌ فنی با دستگاه‌های مکانیزه ایمنی و آلایندگی خود را تست می‌کنند، معاینه فنی‌های تلفنی و صوری در خارج از پایتخت مشکل‌ساز شده است. وی با تاکید بر این که در شش ماهه دوم امسال شاهد پایداری جوی در تهران هستیم، گفت: همه‌ی دستگاه‌های مذکور خصوصا سازمان حفاظت محیط زیست باید با عوامل آلاینده‌ی هوا برخورد کنند.

وی با تاکید بر این که ترافیک تهران موضوعی ملی است گفت: برای شهری با چهار میلیون دستگاه خودرو باید تدابیر ویژه‌ ترافیکی در نظر گرفته شود و بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طرح‌های ویژه‌ای را از اول مهر ماه برای روانسازی ترافیک تهران اجرا خواهد کرد.

کنترل شدید محدوده‌ زوج و فرد و طرح ترافیک همزمان با اول مهر ماه
وی از کنترل شدید محدوده‌ طرح زوج و فرد و طرح ترافیک همزمان با اول مهر ماه خبر داد و گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مبادی جزئی طرح زوج و فرد را نیز به طور جدی کنترل می‌کنند. از سوی دیگر برابر اعلام قبلی هیچ یک از تاکسی‌های پلاک غیر تهران به هیچ وجه حق ورود به محدوده‌ طرح ترافیک و زوج و فرد را ندارند و قطعا برابر دستور صادره ماموران این محدوده‌ها با تاکسی‌های متخلف برخورد خواهند کرد.

گلایه پلیس از شهرداری
وی با گله‌مندی از عدم ساماندهی حمل بار مسافر در پایتخت از سوی شهرداری تهران، گفت: علی‌رغم این که ۲.۵ سال از قانون ساماندهی حمل و نقل بار مسافر و ۱.۵ سال از آیین‌نامه‌ اجرایی آن می‌گذرد و براساس آن متولی این امر شهرداری تهران است، اما متاسفانه هیچ اقدام خاصی را در این خصوص شاهد نبودیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این که در سایر شهرها موضوع ساماندهی حمل بار مسافر به طور کامل برطرف شده است، گفت: پلیس تا پایان شهریور ماه مهلتی به وانت‌بارها برای ساماندهی داده بود که متاسفانه این ساماندهی صورت نگرفت و از مسئولان شهرداری تهران گله‌مندیم که چرا این امر تا کنون محقق نشده است چرا که عدم ساماندهی بار مسافر شامل تاکسی‌ها، آژانس‌ها، وانت‌بارها، مینی‌بوس‌ها، اتوبوس‌ها و ... موجب ایجاد بی‌نظمی در سطح شهر شده و بر مشکلات ترافیکی اول مهر ماه می‌افزاید.

وی با اشاره به این که پیش از این گفته می‌شد که مشکل بین اتحادیه، وزارت بازرگانی و شهرداری تهران است، افزود: خوشبختانه با قانون جدید و آیین نامه مذکور این مشکل به طور کامل برطرف شده و امیدواریم مسئولان شهرداری تهران در اسرع وقت، کار ساماندهی این بخش‌ها را انجام دهند چرا که در غیر این صورت پلیس مجبور است برای روان‌سازی بار ترافیک خصوصا در هسته‌ی مرکزی شهر از تردد حداقل یکصدهزار وانت‌باری که هنوز ساماندهی نشده‌اند و آژانس‌های تاکسی تلفنی فاقد آرم طرح ترافیک جلوگیری کنند.

هرگونه کنده‌کاری و برگزاری نمایشگاه‌ها پرمخاطب در ۱۵ روز اول مهر ماه ممنوع است
وی با تاکید بر اینکه هرگونه کنده‌کاری و برگزاری نمایشگاه‌ها پرمخاطب در ۱۵ روز اول مهر ماه ممنوع است، گفت: خوشبختانه فقط تعدادی نمایشگاه کم بیننده در مهر ماه برگزار می‌شود، اما با توجه به ورود یک جمعیت دو میلیون نفری به حجم ترددهای پایتخت قطعا شاهد افزایش بار ترافیک خواهیم بود.

سردار رحیمی در پایان از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس خصوصا در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید تا حد امکان از وسائط حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند تا مجبور نشوند بعضا ساعت‌ها در بار ترافیک معطل بمانند.

۱۳۹۲/۶/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...