نسخه چاپی

تحلیل دبیركل حزب موتلفه از آزادی زندانیان حوادث سال 88 و اولین سفر رییس جمهور به مقر سازمان ملل

عکس خبري -تحليل دبيرکل حزب موتلفه از آزادي زندانيان حوادث سال 88 و اولين سفر رييس جمهور به مقر سازمان ملل

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی از دستور رییس جمهور مبنی بر اجرای بدون افراط و تفریط قانون عفاف و حجاب تقدیر كرد.

به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت اظهار داشت: ما طولاني‌ترين جنگ را در قرن بيستم داشتيم. در اين جنگ سبك زندگي و فرهنگ مصرف به گونه‌اي بود كه توانستيم در برابر ابرقدرتها بايستيم. موفقيت‌ها و پيشرفت‌هاي شگفت‌انگيز كنوني مديون فداكاريهاي آن دوران است.
حبیبی تصریح کرد: اكنون ايران اسلامي يك قدرت بلامنازع در منطقه است و نقش تعيين كننده در معادلات قدرت دارد. نقش رهبري امام(ره) و مقام معظم رهبري در اين دوران بي بديل است.
وي با اشاره به راهبرد نرمش قهرمانانه درايام دفاع مقدس بیان داشت: نرمش قهرمانانه در چارچوب عزت، حكمت و مصلحت هيچگاه از نظرگاه ديپلماسي كشور پنهان نبوده است. نمونه بارز آن پذيرش قطعنامه 598 توسط امام(ره) بود. امام(ره) پس از پذيرش قطعنامه نه تنها لحن موضع‌گيري هايش عليه استكبار جهاني را نرم نكرد بلكه تندتر و قوی تر از گذشته در برابر شرارت هاي آمريكا و غرب ايستاد. نتيجه اين نرمش قهرمانانه بر هم خوردن توازن قوا به نفع جمهوري اسلامي در منطقه بود.
وی ادامه داد: اتحاد براي جنگ طلبي عليه ايران تبديل به تفرق و جدایی جنگ طلبان شد و آنها به جان هم افتادند و همديگر را نابود كردند. نظرات ايران بدون هزینه ای مورد قبول مردم عراق و افغانستان قرار گرفت و در همسايگي با رژيم صهيونيستي جنگ 33 روزه حزب الله و 22 روزه و 8 روزه حماس را با پشتيباني علني و مقتدرانه به پيروزي رساند.
حبیبی با اشاره به عبور نظام از چالشهاي سخت و نرم با تكيه به راهبردهاي موفقيت‌آميز امام و رهبري خاطر نشان ساخت: امروز ايران اسلامي در اوج اقتدار وامنيت است. يك نظام سياسي مستقر با نيروهاي مسلح هوشیار، قدرتمند و مردمي فداكار و آماده پذيرش هر هزينه‌اي براي دفاع از كشور با جواناني پرشور و سرشار از حماسه در ایران در عرصه منطقه و جهان درخشش دارد. طبيعي است هر موضعي كه اتخاد مي‌شود از موضع قدرت است.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی آزادي برخي از زندانيان را در همين راستا تحليل كرد و گفت: آزادي برخي عناصر فريب خورده در فتنه سال 88 را در همين رابطه بايد تحليل كرد. اميدواريم آنها به اندازه كافي متنبه شده باشند و از همگرايي با دشمن در جنگ نرم تحميلي پرهيز نمايند.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي با تقدير از دستور رئيس جمهور نسبت به اجراي بدون افراط و تفريط قانون حجاب و عفاف در كشور افزود: دولت بايد اين قانون را از دستگاههاي دولتي و وابسته به دولت شروع كند و جامعه نيز بايد اين قانون را به عنوان يك تكليف و فريضه ديني و یک قرارداد اجتماعي عمل كنند تا نيازي به برخوردهاي انتظامي نباشد و كرامت زنان توسط رعايت اين قانون توسط خودشان حفظ شود. ما اجراي همين قانون را بهترين راه براي حل مسائل حجاب در كشور مي‌دانيم.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغيير لحن آمريكا پس از انتخابات 24 خرداد تاکید کرد: استكبار جهاني اكنون اقتدار و امنيت ملي ما را باور كرده و لحن خود را تغيير داده است. طبيعي است ديپلماسي كشور در شرايط كنوني مي‌تواند با انعطاف نسبت به تحولات اخير در جهت حفظ منافع ملي، تهديدها را به فرصت تبديل كند و از اين بابت رئيس جمهور از اختیارات كافي برخوردار است. اميدواريم دشمن سر عقل بيايد و بداند كوبيدن بر طبل جنگ در منطقه و طبل تحريم و تهديد عليه ملت ايران مفيد نيست.
وی افزود: دشمن اكنون خود را در برابر افكار عمومي جهان و منطقه مي‌بيند لذا ادامه نقض حقوق بشر و نقض حقوق بين‌الملل به نفع آنان نيست. جامعه جهاني بر ضد جنگ افزوزي قيام كرده است و نمي‌گذارد آمريكا و هم پيمانانش در اين مسير گام بردارد.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: امروز ايرانيان متحد‌ترين و منسجم‌ترين ايام حيات سياسي خود را در برابر تجاوزات استكبار جهاني مي‌گذرانند لذا هر دست تجاوزي به سوي ايران بي ترديد قطع خواهد شد.
وي سفر اول رئيس جمهور به مقر سازمان ملل را يك فرصت براي روشنگري در باره مواضع مقتدرانه ملت ايران دانست و اظهار داشت: سفر آقای روحانی به نيويورك فرصتي است كه اهداف صلح‌طلبانه ملت ايران در برابر اهداف جنگ طلبانه آمريكا به خوبي تبيين شود. جامعه بين‌الملل امروز بيش از هر زمان به صلح نيازمند است. اغراض كشورهاي جنگ طلبانه براي به راه انداختن يك خونريزي جديد مورد قبول جامعه جهاني نيست.
حبیبی افزود: امروز جهان با پیشنهاد جمهوري اسلامي ايران مساله خلع سلاح هسته‌اي و شيميايي را در دستور كار خود دارد و ساختار سازمان ملل بايد به گونه‌اي اصلاح شود كه مسير خلع سلاح هموار گردد.
وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل بايد ضامن تحكيم دموكراسي جهان باشد و در برابر استبداد جهاني بايستد. سوء استفاده از تروريسم و حقوق بشر امروز ابزار قدرتهاي بزرگ براي تحميل نظرات آنها شده است.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به بازگشايي مدارس و دانشگاهها بیان داشت: ميليونها شيفته علم آموزي بر سر كلاسها رفتند. موضوع توليد علم پس از حماسه اقتصادي مهمترين اولويت كشور است. بايد در محيط‌هاي علمي به سمت توليد علم و افزايش ظرفيت‌هاي علمي كشور حركتي شتابان داشته باشيم.
وي افزود: توليد علم بايد با تكيه بر منابع و ذخاير اندیشمندان داخلي باشد. روزگاري ايران مهد علم در جهان بود. بايد به برکت جمهوری اسلامی استعدادهای همه ایرانیان را شکوفا کنیم.
حبیبی اظهار داشت: بدخواهان مي‌خواهند محيط‌هاي علمي را با اغراض سياسي و سربازگيري براي احزاب آلوده كنند. لذا حفظ آرامش در محيط‌هاي علمي براي توليد علم الزامي است.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به ب ماجراي سوريه و دسيسه‌هاي آمريكا عنوان کرد: اسناد استفاده از سلاح شيميايي توسط تروريستها از سوي سوريه به مقامات سازمان ملل داده شده است. اميدواريم با بررسي اين اسناد جامعه بين‌المللی نسبت به اين جنايت موضع‌گيري به هنگام داشته باشد و آمريكا و شركايش را رسوا كند.

۱۳۹۲/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...