نسخه چاپی

تصمیمی برای انحلال شورای عالی ایرانیان گرفته نشده است

عکس خبري -تصميمي براي انحلال شوراي عالي ايرانيان گرفته نشده است

مشاور رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور تاكید دارد كه برنامه‌های شورای عالی ایرانیان خارج از كشور به بهترین نحو سازماندهی شود.

به گزارش نما، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و سرپرست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت این شورا اظهار داشت: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور موضوع بسیار مهمی است و حدود ۴ الی ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر پیگیری امور ایرانیان خارج از کشور و حل مشکلات آن‌ها حساسیت بسیاری دارد، گفت: همه ایرانیان در هر شغل و کشوری می‌خواهند ایرانی بمانند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید دارد که این افراد هویت ایرانی خود را حفظ کنند، ولو اینکه در کشور دیگری زندگی کنند یا پاسپورت آن کشور را داشته باشند، اما این موضوع ایرانی بودن این افراد را منتفی نمی‌کند و این‌ها از نظر ما همه ایرانی هستند و ما باید به همه آن‌ها خدمت رسانی کنیم.

سرپرست شورای عالی ایرانیان تاکید کرد: در این راستا رئیس جمهور تاکید دارد که برنامه‌های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به بهترین نحو سازماندهی شود.

ترکان تصریح کرد: یکی از کارهای خوب دولت قبلی در زمینه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، برقراری تلفن شبانه روزی ۲۷۷۷ بود، چرا که یک تیم متخصص در این شورا مستقر است تا در صورت تماس ایرانیان خارج از کشور، مشکل آن‌ها را بررسی و پاسخ‌های لازم را بدهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نهادهای مختلفی نظیر نظام وظیفه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان ثبت احوال و وزارتخانه‌ها شعبه‌ای در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور دارند و به سرعت به مشکلات ایرانیان رسیدگی می‌کنند.

مشاور رئیس جمهور، اظهار داشت: مثلا فردی می‌خواهد به ایران بازگردد، اما می‌ترسد به دلایلی که خودش نمی‌داند، در رفت و آمدش به ایران محدودیت یا ممنوعیتی وجود داشته باشد. لذا وزارت اطلاعات در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور مستقر شده تا به بهترین شکل به ایرانیان خارج از کشور سرویس دهد و این کار خوب از دولت قبلی پیگیری شده و ما آن را ادامه می‌دهیم.

ترکان تاکید کرد: همکاران ما در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در حال تهیه طرح‌هایی برای توسعه خدمت رسانی و استفاده از ظرفیت ایرانیان هستند، اما در حال حاضر بر روی این موضوع بحث می‌کنیم که ساختار سازمان شورای عالی ایرانیان به چه نحوی سازماندهی شود و اینکه کدامیک از وظایف این شورا به وزارت خارجه یا دیگر نهاد‌ها منتقل شود.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس در زمان دولت دهم بر انحلال شورای عالی ایرانیان تاکید داشتند و حتی بودجه آن را قطع کردند، ‌گفت: شورای عالی ایرانیان یک مجموعه وابسته به نهاد ریاست جمهوری است و بودجه آن نیز از طریق نهاد ریاست‌جمهوری تامین می‌شود.

سرپرست شورای عالی ایرانیان در خصوص اینکه آیا تصمیمی برای انحلال این شورا دارید یا خیر؟ اظهار داشت: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی ساختار کلی این شورا هستیم.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...