نسخه چاپی

در دیدار وزیر خارجه ایران و انگلیس چه گذشت؟‌

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه انگلیس گفت:تحریمهای غیر قانونی غرب فاقد كارایی و تاثیر بوده و فقط مردم را هدف قرار داده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر،محمد جواد ظریف در این دیدار که درحاشیه شصت و هشتمین نشست اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد ،تصریح کرد: مردم ایران با مشارکت گسترده خود در انتخابات ریاست جمهوری و آراء خود حمایت از نظام و دولت یازدهم را نشان دادند. لذا لازم است غرب نگاه جدیدی به مسائل داشته باشد.وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به دیدار سازنده خود با خانم اشتون، بعنوان یک شروع مثبت، ابراز امیدواری کرد دیدار روز پنجشنبه ایران و ۱+۵ حرکتی اساسی و رو به جلو برای حل مسئله هسته‌ای باشد.

دکتر ظریف در ارتباط با مسئله سوریه، اجتناب از جنگ را که می‌توانست برای منطقه و جهان فاجعه آمیز باشد، مورد استقبال قرار داد.وی همچنین به خطرات دستیابی گروههای افراطی در سوریه به سلاح شیمیایی برای منطقه و جهان اشاره کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این دیدار آمادگی کشورش را برای رایزنی درخصوص همکاریهای دوجانبه و منطقه‌ای اعلام کرد

هیگ همچنین به شرایط، فضا، و قدمهای مثبت از جانب ایران اشاره و تاکید کرد انگلیس و جامعه بین المللی از آنها استقبال می‌کنند.

دو طرف در این دیدار ضرورت شروع روند عادی سازی مرحله‌ای روابط دو جانبه را مورد توجه قرار دادند و معاونان خود را مامور مذاکره برای بررسی این مسئله کردند.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...