نسخه چاپی

افضلي‌فرد در نطق ميان‌دستور مطرح كرد

لزوم توجه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه به اصول عزت، حكمت و مصلحت در سفر نیویورك

سخنگوی كمیسیون اصل 90 مجلس ضمن آرزوی موفقین برای رئیس‌جمهور كشورمان و وزیر امور خارجه در سفر خود به مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: انتظار ‌می‌رود در سخنرانی‌ها، دیدارها و مصاحبه‌های خود كه هم‌اكنون جاری است اصول عزت، حكمت و مصلحت، به ویژه اصل عزت كه خداوند هیچ جایگزینی برای آن قرار نداده است را به صورت متوازن و را كاملا مراعات شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران " مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در نطق میان‌‌دستور خود در صحن علنی مجلس امروز (دوشنبه 2 مهرماه) با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز استکبار، بیگانگان و دشمنان در صدد انقطاع نسل هستند تا به جای فرهنگ حماسه، مقاومت، پایداری، شجاعت و مردانگی فرهنگ وادادگی و ذلت‌پذیری را به نسل جوان انتقال دهند و این یعنی افول آرمان‌های شهدا.

وی در ادامه افزود: جامعه ما به میزان پیوند با شهدا و صیانت از آرمان‌های آنها می‌تواند به حیات حقیقی، ابدیت و جاودانگی خود دست یابد؛ یک جامعه شهیدپسند جامعه‌ای آباد و پیشرو در همه زمینه‌ها است، بنابراین عقب‌ماندگی‌ها، جازدن‌ها و سوء‌مدیریت‌ها همه بر خلاف وصایای شهدا و آرمان‌های آنهاست؛ و رسیدن به ترقی و تعالی زمانی تحقق پیدا می‌کند که نگاه دولت تدبیر و امید نگاه نظام‌مند باشد نه فرآیندی و این امر زمانی اثرات خوب، سازنده و موثر خود را نشان خواهد داد که در همه حوزه‌ها عینیت عملی پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل با اشاره به حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل تصریح کرد: ضمن آرزوی موفقيت برای رئیس‌جمهور کشورمان و وزیر امور خارجه که تا کنون مواضع متعادلی داشته‌اند انتظار ‌می‌رود در سخنرانی‌ها، دیدارها و مصاحبه‌های خود که هم‌اکنون جاری است اصول عزت، حکمت و مصلحت، به ویژه اصل عزت که خداوند هیچ جایگزینی برای آن قرار نداده است را به صورت متوازن و را کاملا مراعات شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: در بخش قضایی که حیثیت، آبرو، مال، جان و ناموس مردم در گرو نحوه قضاوت قضات است، عدم توجه به مواد 37 و 39 آیین‌نامه دادرسی می‌تواند حقوق بسیاری را پایمال کند، این در حالی است که مواردی از آن هم به کمیسیون قضایی مجلس در قالب طرح سوال از وزیر و هم به دادسرای انتظامی قضات تحویل دادیم و بر همین اساس انتظار می‌رود که مسئولین امر به ویژه وزیر دادگستری و در راس آنها رئیس قوه قضائیه بر این مسئله که قانون معیار ملاک عمل و معیار قضاوت باشد تاکید داشته باشد.

وی افزود: همه می‌دانند که قاضی در قضاوت خود استقلال دارد اما این استقلال در چارچوب قوانین و نه خواسته‌های شخصی اوست، بنابراین از وزیر دادگستری درخواست می‌شود که با اقدام قاطع و پیگیری‌های خود این موضوع را مدنظر قرار دهد تا حقی از کسی ضایع نشود.

افضلی‌فرد اشتغال را مهم‌ترین دغدغه مردم دانست و تاکید کرد: از مهم‌ترین دغدغه‌‌های امروز مردم موضوع اشتغال پایدار و درآمدزا است.

وی ادامه داد: سالیانی است که بخشی از مردم در غالب قراردادهای حجمی و مشاوره‌ای یا ماده 20 در سازمان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، منابع طبیعی، مخابرات و... مشغول هستند که آنها سابقه 20 ساله دارند، لغو قرارداد و عدم پاسخگویی به آنها با تدبیر و امید هیچ‌گونه سازگاری ندارد لذا این مسئله مهم به طور حضوری با معاونت راهبردی و منابع انسانی مطرح شده تا آنها با تامین منابع مورد نیاز مانع از متلاشی شدن خانواده‌ها شوند و اجازه ندهند که زندگی آنها از هم گسیخته شوند، ما اگر کارآفرینی نمی‌کنیم لااقل شاغلین فعلی را از کار بیکار نکنیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: باید مراکز تولیدی و کشاورزی، صنعتی و خدماتی وجود داشته باشد و این مهم زمانی امکان‌پذیر است که بر اساس بند 2 اصل 43 قانون اساسی، شرایط و امکانات کار برای همه برای رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن مسائل کار در اختیار همه افراد قرار داده شود.

افضلی‌فرد افزود: بر اساس اصل 48 قانون اساسی در بهره‌برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدها در سطح استان‌ها و مناطق کشور، تبعیض وجود نداشته باشد و هر منطقه به فراخور نیازها به استعداد و رشد خود، سرمایه و امکانات لازم در دسترس داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آیا با وجود اینکه يک و نيم درصد از جمعیت کشور در استان اردبیل است رواست که نیم درصد از سهم صنایع کشور به این استان اختصاص داده شود؟ آیا این امر بر خلاف اصول مسلم قانون اساسی نیست؟ آیا پایین بودن ظرفیت‌های تولید کارخانه‌های ما به دلیل تبعیض و عدم توزیع عادلانه امکانات و تسهیلات، مشوق‌ها و حمایت‌ها از مصادیق بی‌عدالتی در حوزه صنعت به ویژه در استان ما نیست؟ از وزیر صنعت می‌خواهیم که به طور جد پیگیر این تبعض و بی‌عدالتی باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 در پایان به مشکلات حوزه انتخابی خود پرداخت و از مسئولین خواستار پیگیری این مشکلات شد.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...