نسخه چاپی

نوروزي در نطق ميان‌دستور؛

دولت و مجلس در رفع مشكلات شاغلین آموزش و پرورش همت گمارند

عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: از آن جایی كه آموزش با سیره نبوی وعلوی و رهنمودهای امام(ره) سنگ بنای آینده كشور است و انسان‌های مومن و متعهد در این نهاد تربیت می‌شوند ضرورت دارد دولت و مجلس در رفع تنگناها، استخدام و مشكلات شاغلین آموزش و پرورش خصوصا بازنشستگان همت گمارند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحمت الله نوروزي نماينده علي آباد كتول در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز سه شنبه 2 مهر ماه ضمن گرامي داشت هفته دفاع مقدس و هم چنين فرا رسيدن سال تحصيلي گفت: از آن جايي كه آموزش با سيره نبوي وعلوي و رهنمودهاي امام(ره) سنگ بناي آينده كشور است و انسان‌هاي مومن و متعهد در اين نهاد تربيت مي‌شوند ضرورت دارد دولت و مجلس در رفع تنگناها استخدام و ..... شاغلين آموزش و پرورش خصوصا بازنشستگان همت گمارند.

وي ادامه داد: حل مشكلات جانبازان 25 درصد به بالا در درمان و همچنين جانبازان زير 25 درصد به پايين مورد حمايت دولت محترم و مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد.

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي در بيان مشكلات حوزه انتخابيه خود اظهار شد: استان سرسبز گلستان علي رغم همه جلوه هاي زيبا، فقر و آثار نامطلوب فرهنگي از آثار جدي مشكلات انتخابيه اين جانب است.

نوروي با اشاره به اين مطلب كه از مطالبات اصلي در مراجعه به نمايندگان و دولت مردان، بيكاري فارغ التحصيلان دانشگاهي و غيردانشگاهي است ادامه داد: از دولت محترم توجه ويژه براي رفع مشكلات را خواهانم.

وي ادامه داد: وضعيت بهداشت و درمان در شهرستان علي رغم جمعيت قابل توجه شهري و روستاهاي اطراف و بخش فندرس و تركمن صحرا وضعيت مطلوبي ندارد.

نماينده علي آباد كتول گفت: از مسئولين محترم در مورد تأمين تجهيزات بيمارستان بقيه الله و تكميل كادر پزشك عمومي و تخصصي را خواستارم.

وي ادامه داد: شهرستان علي آباد كتول با داشتن سه دهنه كوهستاني، محمدآباد كتول، زرين گل و كبودوال و همچنين دارا بودن 160 آثار و ابنيه فرهنگي و تنوع اقوام و فرهنگ هاي گوناگون نگين گردشگري استان گلستان به شمار مي رود. اما علي رغم پيگيري هاي انجام شده اقدام قابل توجهي در اين زمينه انجام نشده است. لذا از مسئولين محترم درخواست رسيدگي در اين مورد را دارم.

نوروزي با بيان اينكه جاده ارتباطي علي آباد كتول و شاهرود نياز به بازگشايي و مرمت دارد بيان كرد: اين مسئله ضمن اينكه صد كيلومتر مسير را كاهش مي دهد در توسعه گردشگري حفظ محيط زيست و جنگل ها تأثير مضاعف دارد. از وزير محترم راه درخواست پيگيري و رسيدگي به اين مسئله را دارم.

نماينده علي آباد كتول خطاب به وزير راه و شهرسازي گفت: در مورد آسفالت كردن جاده هاي ارتباطي استان و شهرستان هاي مربوط براي آسايش هرچه بيشتر ولي نعمتان اقدام كنيد. 4 بانده كردن منطقه كتول تا هيمه و تركمن صحرا تأثير بسزايي در اين امر دارد.تكميل تقاطع غيرهمسطح علي آباد به فاضل آباد و علي آباد كتول به آزادشهر كه باعث تصادفات بيشماري مي شود باعث مرگ و مير بسياري از انسان ها شده است.

وي ادامه داد: توجه به مشاغل خانگي در بخش تركمن صحرا و احياي صنعت فرش معروف تركمنو تخصيص اعتبارات از جمله خواسته هاي بحق مردم اين منطقه است كه از مسئولين مي خواهم در اين رابطه اقدام جدي بعمل‌آورد.

نماينده كميسيون كشاورزي، اب و منابع طبيعي در ادامه اظهار داشت: قيمت پنبه توسط دولت و وزارت جهاد كشاورزي 2 هزار و دويست تا 2 هزار و 400 اعلام شده است با توجه به هزينه هاي تمام شده 3 هزار و پانصد تومان از دولت و وزارت جهاد مي خواهم با قيمت كارشناسي جدي مشكل كشاورزان را حل كنند.

وي ادامه داد: در مورد حل مشكل خريد سويا تقاضاي جدي از دولت و وزارت جهاد كشاورزي و وزارت صنعت را خواستارم.

نوروزي در پايان خاطرنشان كرد: در مورد استقرار ادارات در شهرهاي سنگره كتول، حمايت از موسيقي كتولي و تركمن، و همچنين درخواست جدي از مسئولين براي راه اندازي پتروشيمي گلستان و تجهيز امكانات گردشگري با توجه به منابع فراوان درسطح استان مي باشند.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...