نسخه چاپی

نظام بشاراسد همچنان در قدرت باقی خواهد ماند

عکس خبري -نظام بشاراسد همچنان در قدرت باقي خواهد ماند

كارشناس مصر تحولات خاورمیانه گفت: به رغم تلاش‌های آمریكا برای سرنگون ساختن دولت سوریه بنده معتقدم كه نظام بشار اسد همچنان در قدرت باقی خواهد ماند.

به گزارش نما، دکتر "علی ابوالخیر" درگفت‌وگو با تسنیم با اشاره به گزارش کارشناسان سازمان ملل به دبیرکل این سازمان درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و رایزنی های جاری در سطح محافل دیپلماتیک گفت: به رغم تلاش‌های آمریکا برای سرنگون ساختن دولت سوریه بنده معتقدم که نظام بشار اسد همچنان در قدرت باقی خواهد ماند. زیرا مخالفت‌ها و عدم همراهی با اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه کاخ سفید را در موقعیتی قرار داد که مجبور شد، طرح روسیه برای عاری سازی سوریه از سلاح شیمیایی را بپذیرد. این اقدام سبب شد که آمریکا از تهدیدات نظامی خود علیه دمشق عقب نشینی کند.

تغییر روند تحولات به نفع دمشق
این کارشناس تحولات سیاسی خاورمیانه افزود: پیوستن دمشق به معاهد منع و گسترش سلاح های کشتار جمعی و همچنین نبود فشار بر کاخ سفید جهت اقدام نظامی علیه سوریه سبب شد تا روند تحولات به نفع دمشق تغییر جهت یابد و رئیس جمهور آمریکا برای انجام اقدام نظامی علیه سوریه با موانع بیشتری مواجه شود. دراینجا باید به این نکته اشاره کنم، شرایط سیاسی در خاورمیانه پیجیده است و نمی توان به دقت پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقی می افتد. اما آنچه که مسلم است این است که طرح مسکو برای عاری سازی سوریه از سلاح شیمیایی از حمله آمریکا به دمشق جلوگیری کرد.

مشکل بودن برکناری اسد
سردیبر سابق روزنامه الانوار مصر درارتباط با سخن اخیر رئیس جمهورآمریکا مبنی براینکه "امکان ندارد بحران سوریه با باقی ماندن بشار اسد بر سر قدرت پایان یابد"، گفت: برکناری بشاراسد از قدرت مشکل است زیرا این موضوع می تواند به اقدامات خطرناک و خشونت آمیزی در خاورمیانه منجر شود و تمام کشورهای این منطقه از برکناری بشاراسد متضرر خواهند شد. به علاوه، این چنین سخنانی که اوباما مطرح می کند، نشان می دهد که او برای خاورمیانه برنامه‌هایی دارد و هدفش تجزیه کشورهای این منطقه است.

تغییر شرایط منطقه
وی تصریح کرد: شرایط کنونی خاورمیانه و جهان با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است. اکنون قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه در برابر سیاست‌های آمریکا ایستاده اند که نمونه آن را می توان با حمایت روسیه ومحور مقاومت از نظام بشاراسد در برابر تهدیدات نظامی کاخ سفید علیه دمشق اشاره کرد. این مسئله سبب شد، سیاست‌های غرب علیه سوریه با شکست مواجه شود.

مقاومت پایدارتر از همیشه
ابوالخیر درپایان با تاکید برنقش بسیار تاثیرگذار محور مقاومت بر عقب نشینی آمریکا از تهدیدات نظامی خود علیه سوریه گفت: این محور باید قوی و مقاوم دربرابر توطئه‌های دشمنان باشد. آمریکا و متحدانش فشارهای زیادی را برحزب‌ الله لبنان وارد کردند تا این نیرو سلاح خود را کنار بگذارد اما موفق نشدند و نتوانستند حزب الله لبنان، گروه‌های مقاومت درمنطقه و حامیان آنها را به تسلیم وادار کنند. اکنون مقاومت در لبنان، فلسطین و سوریه پایدارتراز همیشه است.

۱۳۹۲/۷/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...