نسخه چاپی

رتبه ایران در رده بندی قدرت های برتر جهان

در یكی از تازه ترین رده بندی های سالانه پیرامون قدرت های برتر جهانی، ایران در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، مجله خبری «اخبار آمریکا و گزارش جهانی» در تازه ترین رده بندی سالانه خود درباره بهترین های جهان به طبقه بندی قدرت هایی پرداخت که به تعبیر این رسانه بر صحنه تحولات جهان تاثیرگذار هستند.

از میان ۸۰ کشوری که بر اساس مولفه هایی چون فرهنگ، حقوق شهروندی، اقتصاد، قدرت نظامی و حضور در اتحادیه های بین المللی مورد مطالعه قرار گرفته اند، به ترتیب ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته و برترین قدرت های جهان لقب داده می شوند.

ایران نیز بعد از ترکیه، مقام چهاردهم را به خود اختصاص داده و به لحاظ برتری در جایگاه قدرت، پیش از سوئیس، هند، استرالیا و ایتالیا قرار می گیرد.

در این پژوهش، تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران که به سلسله هخامنشی باز می گردد و همچنین همجواری آن با افغانستان و عراق مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر از ایران به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی خاورمیانه یاد می شود که جمعیتی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر دارد. برخورداری از ۹ درصد از ذخایر نفتی جهان و رتبه دوم به لحاظ برخورداری از گاز طبیعی از دیگر امتیازات این کشور در رتبه بندی اخیر یاد می شود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات به ترتیب در جایگاه های هشتم تا دهم این لیست قرار گرفته اند.

۱۳۹۶/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...