نسخه چاپی

لبخند آقای روحانی

عکس خبري -لبخند آقاي روحاني

این روزها هر كسی از لبخند آقای روحانی تعبیر خاصی می‌كند ولی برای آن دسته از كسانی كه مرد میدان سیاست هستند و با منطق حاكم بر روابط بین‌الملل آشنایی دارند این لبخند معانی عمیق‌تری دارد.

به گزارش نما، محمد اسماعیلی در یادداشت اختصاصی تسنیم با عنوان «لبخند آقای روحانی» نوشت:

این روزها هر کسی از لبخند آقای روحانی تعبیر خاصی می کند ولی برای آن دسته از کسانی که مرد میدان سیاست هستند و با منطق حاکم بر روابط بین الملل آشنایی دارند این لبخند معانی عمیق تری دارد.
این لبخند در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران در اوج سربلندی و اقتدار است و این اظهار نظر شخصی نویسنده نیست بلکه اعتراف کارشناسان برجسته دنیاست که معتقدند ایران یکی از قدرتمند ترین کشورهای خاورمیانه محسوب می شود و هیچ اقدامی بدون همراهی و همکاری ایران منتج به نتیجه مطلوب نخواهد شد.
این لبخند در شرایطی است که تحریم‌های مختلف و قطعنامه‌های پشت سر هم نه تنها این کشور را به زانو درنیاورد بلکه باعث قوی تر شدن و مقاوم تر شدن این کشور شد به طوری که مسئولین نظام صراحتا اعلام کردند که اگر تحریم ها سالهای سال هم ادامه پیدا کند تاثیر چندانی در امور کشور نخواهد داشت.





دوستانی که با این قلم آشنا هستند به‌خوبی می‌دانند که اهل تمجید و تعریف از کسی نیستیم بلکه تنها و تنها در پی توجه به این نکته هستیم که در شرایط حاضر انعکاس این ثبات و آرامش که تجلی آن در تبسم آقای روحانی نهفته است یک تکلیف شرعی و یک وظیفه انقلابی است چرا که انعکاس این تبسم انعکاس مستقیم اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
دوستان ما مراقب این نکته باشند که خدایی ناکرده نباید برای حفظ ژست اصول گرایی و تنظیم روابط درون جناحی که در حوزه سیاست داخلی است در انعکاس و پوشش تمام عیار این ملاقات‌ها و این دیدار‌ها خصوصاً در رسانه‌های برون مرزی کوتاهی کنند.
کسانی که با ادبیات دیپلماسی عمومی آشنا هستند به‌خوبی آگاهند که سفر آقای روحانی و هیئت همراه به نیویورک فرصت‌های طلایی و کم‌نظیر جمهوری اسلامی است که بهار آن به سرعت تبدیل به خزان می‌شود.
بار دیگر تاکید می‌کنم 34 سال است که دستگاه تبلیغاتی غرب با تمام توان تلاش کرده است که از جمهوری اسلامی ایران و مردمان این خطه جغرافیایی چهره‌ای خشن و مدافع خشونت و تروریسم به جهانیان معرفی کند صدها فیلم سینمایی و هزاران مصاحبه و گزارش خبری تنها گوشه‌ای از تلاش بی‌وقفه غرب بوده است و هم اینک بر این باوریم که انعکاس این سفر مهر باطلی است که بر بخشی از این تلاش‌ها خواهد خورد و اگر ما از این فرصت برای بسیج تمامی ظرفیت خودمان و دوستان رسانه‌ای خودمان در خارج از مرزها کم‌توجهی کنیم دشمن به وظیفه خود کاملاً آشناست و این فرصت را با گزارش‌ها و تحلیل‌های آمیخته با سیاست‌های خود از ما خواهد گرفت.در پایان لازم است از تلاش‌های بی‌وقفه دوستان و زحمتکشان رسانه ملی و خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها در همراهی و پوشش این سفر تقدیر و تشکر کنیم.
*کارشناس مدیریت رسانه

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...