نسخه چاپی

در جلسه امروز كميسيون آموزش و تحقيقات صورت مي‌گيرد:

بررسی چرایی عزل فرهاد دانشجو

نماینده مردم خواف و رشتخوار با اشاره به جلسه امروز هیات امنای دانشگاه آزاد و كمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: بحث اصلی در این نشست در مورد چرایی عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

به گزارش نما، محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرین جزئیات حضور هیات امنای دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس گفت: این جلسه در ساعت 14 امروز (سه‌شنبه) با حضور هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در مورد جزئیات موارد مورد بحث در این جلسه بیان کرد: بحث اصلی در این نشست در مورد چرایی عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که این کار به چه صورتی انجام شده و در مورد جزئیات این مسئله نیز بررسی‌هایی انجام مي‌پذيرد.

گفتني است نشست فوق‌العاده عصر روز 27 شهريور ماه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با نتیجه‌ای همراه شد که زمزمه روی دادن آن طی روزهای قبل از آن به شدت به گوش می‌رسید؛ فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از نزدیک از بیست ماه از رسیدن به ریاست این مجموعه بزرگ علمی، برکنار شد.

بر پایه این گزارش، اعضای هیأت امنای این دانشگاه ـ همان‌گونه که پیشتر گفته شده بود ـ حمید میرزاده یکی از سه نماینده هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در ترکیب ده نفره هیأت امنا را با شش رأی از مجموع هشت رأی، به سمت سرپرست دانشگاه برگزیده و در ادامه این فرد را گزینه قطعی هیأت امنا برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردند.

این در حالی است که قبل از اين مسئله اخباری منتشر شد که حکایت از در پیش بودن چنین رویدادی در آینده نزدیک داشت و به رغم تکذیب شدن، تلویحا تأییدی بر ماجرا بود تا جایی که انتشار خبر به سوزاندن این تصمیم تعبیر شد ، ولی گویا این رویکرد هم نتوانست مانع سقوط برادر وزیر علوم سابق و مدیر معرفی شده به جامعه در دوران دولت دهم شود!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به این مسئله که سرپرست وزارت علوم در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد به علت وزیر نبودن حق رای نداشته اما رای وی شمارش شده است آیا این مسئله نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در مورد صحت این مسئله من اطلاعی ندارم اول باید بررسی کنیم که چنین اتفاقی صورت گرفته یا خیر و پس از آن ممکن است پیرامون این مسئله صحبت‌هایی انجام شود.

۱۳۹۲/۷/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...