نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس:بان كی‌مون خواستار دیدار اوباما و روحانی است/ استقبال زیادی از سخنرانی روحانی در نیویورك می‌شود

عضو كیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان ملل خواستار دیدار اوباما و روحانی در نیویورك است اما حتی اگر دیداری بین آنها انجام شود، این نشانه شكستن دیوار بی اعتمادی نیست.

به گزارش نما، عباسعلی منصوری پیرامون دیپلماسی رسانه‌ای رئیس جمهوری کشورمان و بحث حضور حسن روحانی در کشور آمریکا اظهار کرد: به نظر می رسد روحانی با اشراف کاملی که بر دیپلماسی رسانه ای دارد، توانست بعد از مراسم تحلیف موفق عمل کند و موضوعات خارجی و داخلی را مبتنی بر چارچوب دیپلماسی تشریح کند.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل، تصریح کرد: انتظار می‌رود روحانی در سخنرانی خود پیغام صلح ملت ایران را به جهان مخابره کند و این پیام را به دنیا بدهد که ایران خود با سلاح کشتار جمعی مخالف است و استفاده از آن را به شدت محکوم می کند و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از این کشتار ها را منعکس کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور حمایت از کشور های تحت ظلم وستم کشورهای تمامیت خواه را مطرح خواهد کرد و در این راستا فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تشریح می کند.

وی اضافه کرد: بدون شک بعد از سخنرانی دکتر روحانی استقبال گسترده‌ای از وی و مواضع جمهوری اسلامی به عمل خواهد آمد و انتظار می رود جنگ رسانه‌ای صهیونیست ها بعد از مدت طولانی شکست بخورد.
نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دیدگاه دکترین رژیم صهیونیستی با کشور ایران در تضاد است، خاطر نشان کرد: دلیل عصبانیت و آشفتگی صهیونیست ها مشخص است چرا که آن ها در طول پیروزی انقلاب اسلامی علیه ما عمل کرده‌اند و می خواهند این روند را ادامه دهند و دوست ندارند جهان با تفکرات ما آشنا شوند و مسلم است با جنگ روانی شدید می خواهند این دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی را شکست دهند که مسلما موفق نخواهند شد.

وی بیان کرد: هئیت جمهوری اسلامی ایران در نیویورک سعی می کند تفکرات کشورمان را معرفی کند واین که اعلام کند ملت ایران چه کسی هستند و چه می خواهد و یک طرف معادله برای جهان شناخته شود که دنیا نتیجه بگیرد مردم ایران بر خلاف تبلیغات صورت گرفته دارای ارزش های دینی مقدس و فرهنگ ملی چند هزار ساله است.

منصوری به احتمال دیدار کوتاه روحانی و اوباما هم اشاره کرد و گفت: اگر دیداری صورت بگیرد به عنوان مذاکره تلقی نمی شود ولی در این نشست احتمال دارد رئیس سازمان ملل، فضا را به نحوی مدیریت کند که امکان در کنار هم قرار گرفتن روسای جمهور ایران و آمریکا یا دست دادن آن ها با هم فراهم شود.

به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: باید به یاد داشته باشیم که اگر دیدار کوتاهی هم صورت بگیرد نشانگر شکستن دیوار بی اعتمادی میان دو کشور نیست وآمریکا باید به صورت عملی نشان دهد که به منافع ملی مردم ایران احترام می گذارد و اگر هر کشوری به جزء رژیم صهیونیستی در صحنه واقعیت نشان دهند که به ارزش های جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارند ما به طرف مقابل هیچ مشکلی نداریم.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...