نسخه چاپی

در ديدار حسن روحاني مطرح شد

وزیر خارجه آلمان: خواستار كاهش تحریم‌ها علیه ایران هستیم

وزیر امور خارجه آلمان مذاكرات آینده گروه ۱+۵ با ایران را امیدواركننده دانست و گفت: آلمان خواستار كاهش و انعطاف‌پذیری تحریم‌ها بوده و ما به دنبال راه حل سیاسی و دیپلماتیك در این موضوع هستیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه آلمان با حضور در محل اقامت حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تبریک انتخاب مجدد مرکل، از توسعه روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان ابراز خرسندی کرد.

وی به روابط اقتصادی دو کشور نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد روابط دوجانبه ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف بویژه زمینه های اقتصادی بیش از گذشته توسعه یابد.

رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: امیدوارم که آلمان در حل و فصل مسایل هسته‌ای ایران نقش مؤثری ایفا کند.

روحانی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اطمینان بخشی به ملل دیگر در مورد مسایل هسته ای ایران را اعلام و تصریح کرد: ما مخالف تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه هستیم، چرا که این تحریم‌ها غیرقانونی و غیرانسانی است.

وی گفت: ما در مذاکرات 5+1 باید فعال‌تر باشیم تا این موضوع زودتر به نتیجه برسد که ظاهراً در طرف اروپایی هم اراده لازم وجود دارد.

رئیس جمهور ضمن ابراز نگرانی از بحران سوریه بر لزوم تلاش برای برچیده شدن سلاح شیمیایی و کشتار جمعی از منطقه تأکید کرد.

روحانی تصریح کرد: بنده در مورد سوریه از تبلیغات سخن نمی‌گویم. من از سرهای بریده و بدن‌های پاره‌ پاره‌ای سخن می‌گویم که به اسم دین قربانی شده‌اند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار با قدردانی از سخنان حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رویکرد شما بسیار سازنده بود.

وی روابط دوجانبه بویژه در زمینه تجاری ایران و آلمان را گسترده و قدیمی دانست و گفت: آلمان به عنوان یک کشور تجاری تحریم را دوست ندارد.

وزیر امور خارجه آلمان مذاکرات آینده گروه 1+5 با ایران را امیدوارکننده دانست و گفت: آلمان خواستار کاهش و انعطاف‌پذیری تحریم‌ها بوده و ما به دنبال راه حل سیاسی و دیپلماتیک در این موضوع هستیم.

۱۳۹۲/۷/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...