نسخه چاپی

بیشترین آمار بازگشت به كشور دانشجویان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از فشار بازگشت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در كشورهای همسایه به علت پایین بودن سطح كیفی تحصیل در این دانشگاهها خبر داد.

به گزارش نما، ارسلان قربانی در گفتگو با مهر درباره بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور به ایران، اظهار داشت: هر چند هیچ الزامی برای بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور به داخل نداریم ولی اعلام شده هر دانشجویی که خارج از کشور باشد می تواند با حفظ چارچوب منافع ملی کشور، وارد شود.

وی با بیان اینکه اکثر دانشجویان ما در کشورهای دیگر مشغول فعالیت علمی هستند و کمتر دانشجوی ستاره دار داریم، ادامه داد: اگر هم به فرض مسائلی درباره آنان وجود داشته باشد با توجه به اینکه امکان ادامه تحصیل دانشجویان ستاره دار در داخل کشور مطرح شده است، مشکلات آنان نیز قابل حل است و قطعاً قوانین منعطفی برایشان وضع خواهد شد.

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم با یادآوری اینکه سازمان امور دانشجویان امکان بازگشت به تحصیل را برای تمام دانشجویان ایرانی خارج از کشور فراهم کرده است، اظهار داشت: دانشجویان مقطع لیسانس حتی اگر در دانشگاههای غیرمعتبر هم تحصیل کنند می توانند در دانشگاههای غیردولتی داخل کشور به تحصیل بازگردند یا پردیسهای خودگردان بهترین مرکز آموزشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است که می توانند در آن تحصیل کنند.

قائم وزارت علوم در امور بین الملل با بیان اینکه تقاضا برای بازگشت از کشورهای انگلیس، آمریکا و کانادا به داخل کشور بسیار کم است، میزان این درخواستها را در مقایسه با دولتهای دهم و یازدهم بدون تغییر عنوان کرد. قربانی مشکلات مالی و وضعیت ارزی دانشجویان ایرانی خارج از کشور را مهمترین علت بازگشت آنان به ایران اعلام کرد و گفت: بیشترین فشار برای بازگشت به کشور توسط دانشجویان ایرانی است که در کشورهای همسایه تحصیل می کنند و اصرار دارند به علت پایین بودن سطح علمی این دانشگاهها به داخل بازگردند.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...