نسخه چاپی

اظهار نظر كرباسچی درباره سخنرانی روحانی

عکس خبري -اظهار نظر کرباسچي درباره سخنراني روحاني

دبیر كل حزب كارگزاران سازندگی با اشاره به سخنرانی شب گذشته رئیس جمهور در مقر سازمان ملل متحد، گفت: سخنان روز گذشته رئس جمهور در سازمان ملل متحد در راستای شروع یك مفاهمه و گفت و گوی معقول با دنیاست.

به گزارش نما، غلامحسین کرباسچی در ارزیابی‌اش از سخنان روز گذشته‌ی حسن روحانی در مقر سازمان ملل متحد، تصریح کرد: به هر حال صحبت‌های آقای روحانی صحبت هایی بود که در دوران انتخابات و بعد از انتخابات به نحوی بیان کرده بودند و موضوع مهم این است که بیان ایشان مطابق با عرف دیپلماتیک دنیا بود.



وی با بیان این‌که ایشان در سخنان خود بر اهمیت حفظ منافع ملی تاکید کرده و در این ارتباط کوتاه نیامدند، گفت: ولی نحوه‌ی بیانشان در این ارتباط ، بیانی معقول، منطقی و مطابق با موازین بین‌المللی بود و قطعا این امر می‌تواند در راستای تغییر جبهه گیری‌های غیر منطقی در مقابل ایران تاثیرگذار باشد و جوی که در این ارتباط وجود دارد را تغییر دهد.



وی با بیان این که در طول ۸ سال گذشته متاسفانه از همین تریبون حرف‌های غیر منطقی و افراطی از سوی برخی از افراد مطرح شده بود و جوی را علیه ایران به وجود آورده بود، تاکید کرد : شکستن این جو و فضا زمان می‌برد و شاید با یک‌سخنرانی یا یک سفر و در عرض چند روز آن اتفاقی که مد نظر مردم و خود آقای روحانی است به سادگی رخ ندهد، ولی سخنرانی روز گذشته به عنوان اولین قدم برای تغییر نگاه دنیا و سیاست‌مداران بین‌المللی نسبت به ایران مثبت بود.



وی با بیان این‌که نباید انتظار داشت که تمام مشکلات با یک سخنرانی حل شود گفت: سخنرانی روز گذشته آقای رئیس جمهور در واقع قدم اولی بود برای شروع یک مفاهمه و گفت و گوی معقول با دنیا.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در پایان یادآور شد:نباید اینگونه تصور کرد که نگاه دنیا نسبت به ایران با یک سخنرانی بعد از این همه سوء تفاهم‌هایی که در سال‌های گذشته توسط برخی از مسئولان ایجاد شده اصلاح شود، ولی سخنرانی روز گذشته شروع مثبتی در این راستا بود.



ایسنا

۱۳۹۲/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...