نسخه چاپی

جان كری تسریع در روند مذاكرات را خواستار شد

عکس خبري -جان کري تسريع در روند مذاکرات را خواستار شد

وزیر امور خارجه آمریكا روز چهارشنبه تسریع در روند مذاكرات مستقیم بین صهیونیست‌ها و تشكیلات خودگردان فلسطینی را خواستار شد.

به گزارش نما؛ جان کری در نشستی با حضور اعضای کمیته پیگیری فرایند صلح صهیونیست‌ها و تشکیلات خودگردان فلسطینی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت مذاکرات اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از 29 ژوئیه گذشته تاکنون هفت بار از سر گرفته شده است.


از آن زمان تاکنون چند بار نشست‌های محرمانه‌ای در ماه‌های اوت و سپتامبر در بیت‌المقدس برگزار شده است. این نشست‌ها با یا بدون حضور آمریکایی‌ها برگزار شده است.


کری گفت: هفته گذشته توافق کردیم دامنه این گفتگوها را توسعه بدهیم و آمریکایی‌ها نیز در این گفتگوها حضور بیشتری داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، وزیر امور خارجه آمریکا که تاکنون هیچ اشاره‌ای به فضا و سطح رایزنی‌ها نکرده بود افزود: تمام مسائل در این نشست‌ها بررسی می‌شود، از اراضی و امنیت گرفته تا بحث آوارگان، بیت‌المقدس و بسیاری مسائل دیگر.


وی از سوی دیگر از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تلاش به منظور برداشتن چالش‌های پیش روی صلح تقدیر کرد.


باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار است سی‌ام سپتامبر با بنیامین نتانیاهو در کاخ سفید دیدار کند.



واحد مرکزی خبر

۱۳۹۲/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...