نسخه چاپی

دیدار معاون رییس جمهور عراق با روحانی

به گزارش نما به نقل از ایسنا: روحانی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و اشتراکات مذهبی میان ملت های ایران و عراق اظهار داشت: دوملت بزرگ و برادر همواره منافع خود را درتامین منافع مشترک یکدیگر می‌بینند.

وی با اشاره به روابط دوستانه میان تهران – بغداد، اظهار داشت: بدون شک ظرفیت های بیشتری برای توسعه روابط در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی ، گردشگری و زایرین دو کشور وجود دارد.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تداوم اقدامات تروریستی در عراق گفت: ازاینکه مردم این کشور همچنان از اقدامات تروریستی در رنج هستند، متاسف هستیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران به مسئله حضور تروریسم در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز از افغانستان گرفته تا پاکستان و عراق شاهد اقدامات تروریستی هستیم و بحران سوریه به یک مصیبت بزرگتر تبدیل شده است.

وی همکاری و هماهنگی کشورهای منطقه برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم را اقدامی مهم و ضروری دانست .

روحانی بر حل بحران سوریه از راههای سیاسی و غیر نظامی تاکید کرد و گفت: اگر بحران کنونی در سوریه حل و فصل نشود، ممکن است دامن آن سایر کشورهای منطقه را نیز فرا بگیرد.

معاون رییس جمهور عراق هم ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران، گفت: بسیار مسرور و خرسندیم که شخصیتی اندیشمند، متفکر و منطقی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم این کشور انتخاب شده است.

وی خطاب به دکتر روحانی گفت : شما دارای دلی بزرگ و اندیشه‌ای والا هستید و امیدوارم مجموعه اقدامات دولت جنابعالی برای ملت های ایران و منطقه خیر وبرکت داشته باشد.

وی علاقمندی دولت عراق برای توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و گفت: مایلیم روابط خود را با دولت و ملت ایران در همه عرصه‌ها تحکیم بخشیم.

۱۳۹۲/۷/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...