نسخه چاپی

دیلی‌تلگراف: اگر به سوریه حمله كرده بودیم امروز شاهد پیام‌های گرم ایران نبودیم

یك روزنامه بریتانیایی اذعان كرده است كه اگر مجلس عوام این كشور طرح حمله به سوریه را تصویب می‌كرد، امروز غرب شاهد گشایش در روابط با ایران نبود.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه بریتانیایی دیلی‌تلگراف در یادداشتی به قلم «پیتر اوبورن»، به ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلستان توصیه کرده که از خواب بیدار شده و به تغییراتی که ایران در سیاست خارجی خود داده پاسخ دهد.

اوبورن ضمن اشاره به تسخیر سفارت بریتانیا در تهران که منجر به رسیدن سطح روابط دیپلماتیک دو کشور به پایین‌ترین سطح شد، تصریح کرده که این بهانه خوبی برای گذشتن از کنار تغییرات دیپلماتیک در تهران نیست.

وی در جالب‌ترین بخش نوشتار خود تاکید کرده است که پیام‌های گرم این روزهای رئیس‌جمهور ایران که با تایید کامل رهبری انقلاب اسلامی صادر می‌شوند، بی‌تردید در صورتی که مجلس عوام بریتانیا طرح اقدام نظامی علیه سوریه را تصویب می‌کرد، امروز صادر نمی‌شدند.

روزنامه دیلی‌تلگراف در این یادداشت اذعان کرده که در صورتی که «موشک‌های تام‌هاوک» در خاک سوریه فرود می‌آمدند، جهان به دو اردوگاه مسلح تبدیل می‌شد.

به جای آن، اکنون یکی از امیدوارکننده‌ترین لحظات تاریخ معاصر فرا رسیده اما به‌نظر می‌رسد که بریتانیا در استفاده از این فرصت ناتوان است. وقتی که ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا با همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف دیدار کرد، از خود برخورد گرمی نشان نداد.

وی گفت که بریتانیا آماده روابط بهتر است اما اصرار کرد که روابط بهتر مستلزم گام‌های مشخص از سوی ایران است.

۱۳۹۲/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...