نسخه چاپی

دیدار حسن روحانی با عبدالله گل

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رییس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به روابط خوب ایران و ترکیه گفت: ایران و ترکیه با سابقه طولانی فرهنگی و تاریخی، منافع مشترک فراوانی دارند و باید از این سوابق در جهت توسعه روابط استفاده شود.

روحانی گفت: ترکیه کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران است. رییس جمهور با اشاره به همکاری گسترده تجاری و اقتصادی تهران – آنکارا، تأکید کرد: ارقامی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود تا سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرده‌ایم، باید با تلاش یکدیگر بتوانیم هر چه زودتر به این رقم دست پیدا کنیم.

روحانی همکاری کشورهای منطقه بویژه ایران و ترکیه را در حل و فصل مشکلات منطقه مهم ارزیابی کرد و گفت: اولین قدم مشترک دو کشور این است که تلاش کنیم اوضاع سوریه بدتر از این نشود و مشکلات این کشور هر چه زودتر حل شود. رییس جمهوری، تروریسم را برای کل منطقه خطرناک توصیف کرد و گفت: در این زمینه همه باید تلاش کنیم که گروه‌های تروریستی از سوریه خارج شده و نگذاریم این گروه‌ها به هم نزدیک‌تر شوند.

روحانی همکاری کشورهای منطقه برای حل بحران سوریه را به نفع همه ملت‌ها دانست و گفت: ما در منطقه منافع و اهداف مشترک فراوانی داریم و باید آن را در جهت توسعه روابط خود بکار گیریم. رییس جمهور گفت: منافع هیچ‌کس در مسأله سوریه نزدیک‌تر از همسایگان آن در منطقه نیست و ما باید در این رابطه به راه حل مشترک برای بحران سوریه برسیم.

عبدالله گل رییس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب دکتر روحانی گفت: پیروزی شما در انتخابات نه تنها برای ایران اهمیت دارد، بلکه در کل منطقه تاثیرگذار است. رییس‌جمهور ترکیه با تأکید بر اهمیت روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های متقابل در راستای منافع دو دولت و دو ملت بیش از گذشته توسعه یابد. وی با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مشکلات منطقه، بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر کشورهای منطقه برای حل بحران سوریه تأکید کرد.

۱۳۹۲/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...