نسخه چاپی

روحاني در گفت‌وگو با PBS:

موضوع هسته‌ای نماد توسعه ایران در فناوری‌های جدید

رئیس جمهور گفت: همه باید تلاش كنند تا مردم سوریه از این بحران نجات پیدا كنند و همه كشورهای منطقه باید به سمت دموكراسی حركت كنند و صندوق‌های رای و اراده مردم تعیین كننده دولت‌ها باشد.

به گزارش نما، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه پی‌بی‌اس (PBS) آمریکا در پاسخ به سوالی درخصوص اهداف سفر به نیویورک، گفت : هدف من از این سفر رساندن صدا و خواست ملت ایران به گوش مردم و مقام‌های کشورهای مختلف جهان از طریق حضور در سازمان ملل است و امیدواریم که در تحقق آن موفق باشیم.

وی در پاسخ به سوال مجری معروف شبکه PBS در خصوص تحریم های ضد ایرانی، اظهار داشت: ما تحریم‌ها را اساسا غیر قانونی و غیر انسانی می‌دانیم. به اعتقاد ما تحریم‌ها راه حل درستی نیست و نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هسته‌ای، افزود: ما به دنبال راه حلی هستیم که ایران به حقوق قانونی خود برسد و همچنین اگر نگرانی‌های هم وجود داشته باشد، برطرف کنیم.

روحانی تاکیدکرد: مسئله هسته‌ای، امروز به نماد غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده و مردم چیزی فراتر از حق قانونی خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نمی‌خواهند.

وی افزود: موضوع هسته‌ای همچنین نماد توسعه ملت ایران در بحث استفاده از فناوری‌های جدید و توسعه است.

رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و سوریه و حمایت از مردم این کشور گفت: دو کشور دارای رابطه عمیق و مستحکم هستند و این رابطه به زمان جنگ ایران و عراق برمی‌گردد و هر چند عراق یک کشور عربی بود اما سوریه در آن شرایط سخت در کنار مردم ایران بود.

روحانی افزود: همه باید تلاش کنند تا مردم سوریه از این بحران نجات پیدا کنند و همه کشورهای منطقه باید به سمت دمکراسی حرکت کنند و صندوق‌های رای و اراده مردم تعیین کننده دولت‌ها باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات و برنامه های انتخاباتی خود، گفت: همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌هایی داشتند که به مردم ارائه کردند و من هم برنامه‌های خود را که بر اساس تدبیر و امید بود، به مردم ارائه دادم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان‌کرد: مردم به برنامه گفتمان اعتدال و میانه روی رای دادند و من هم بنا دارم به عهد خود برای اجرای برنامه ها وفادار بمانم.

۱۳۹۲/۷/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...