نسخه چاپی

بازتاب سخنرانی روحانی در اسراییل

محافل سیاسی در اسرائیل توجه زیادی به سخنان حسن روحانی و باراك اوباما روسای جمهور ایران و آمریكا در مجمع عمومی سازمان ملل داشتند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: محافل سیاسی در اسرائیل توجه زیادی به سخنان حسن روحانی و باراک اوباما روسای جمهور ایران و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل داشتند.

به نقل از المیادین، برخی از مقامات اسرائیلی از سخنان حسن روحانی انتقاد کردند.

"منال اسماعیل" گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: همان طور که پیش بینی می شد مقامات اسرائیلی به سخنان رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان دادند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل چند دقیقه پس از پایان یافتن سخنرانی روحانی اعلام کرد این سخنرانی پر از دورویی و بدون ارائه برنامه عملی برای توقف برنامه هسته ای ایران بوده است.

قبل از اظهارات نتانیاهو، هیئت دیپلماتیک اسرائیل در مقر مجمع عمومی، سالن را هنگام سخنرانی روحانی ترک کرده بود.

"یووال اشتاینتز" رئیس هیئت دیپلماتیک رژیم اسرائیل در مجمع عمومی که وزیر امور راهبردی این رژیم نیز است به شدت از سخنرانی روحانی انتقاد کرد.

اما یائیر لاپید وزیر دارایی رژیم اسرائیل از اقدام هیئت دیپلماتیک این رژیم به شدت انتقاد و تاکید کرد این اقدام به زیان اسرائیل بود چرا که اسرائیل را این گونه نشان داد که مخالف صلح است.

انتقاد علنی در اسرائیل از سخنان روحانی با انتقاد تلویحی از سخنان باراک اوباما نیز همراه بوده است. کارشناسان اسرائیلی از ناامیدی مقامات این رژیم از سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران و وضع فلسطینیان خبر دادند.

۱۳۹۲/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...