نسخه چاپی

دعوت رسول از ظریف برای سفر به كابل

وزیر امور خارجه افغانستان از همتای ایرانی خود برای سفر رسمی به كابل دعوت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز جمعه در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با زلمی رسول وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در این دیدار از روند گسترش مناسبات و همکاری‌های نزدیک و دوستانه تهران – کابل در همه زمینه‌ها ابراز رضایت کردند.

ظریف در این دیدار روابط دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان را بسیار نزدیک و مستحکم توصیف کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هر نوع همکاری با این کشور اعلام داشت.

وی با سرنوشت ساز توصیف کردن، سال 2014 در افغانستان با توجه به خروج نیروهای خارجی و برگزاری انتخابات در این کشور، ابراز امیدواری کرد این سال توام با خیر و برکت برای مردم افغانستان باشید.

ظریف با اشاره به اینکه در هر کجا که خود افغان‌ها امور امنیتی را به دست گرفته‌اند، معضلات امنیتی حل شده است، تصریح کرد که ما به یک افغانستان جدید امید بسته‌ایم.

زلمی رسول وزیر امور خارجه افغانستان نیر در این دیدار گفت: شما همواره یار و همراه ما بوده‌اید و به ویژه در سال‌های اخیر هیچگاه روابط دو کشور به این خوبی نبوده است.

وی با تشریح آخرین تحولات در افغانستان و روند سیاسی و امنیتی این کشور، گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران، موفقیت ماست و دوستی ما و ایران قویتر خواهد شد.

زلمی رسول همچنین از ظریف برای سفر به افغانستان رسما دعوت به عمل آورد.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...