نسخه چاپی

در سخنراني مجمع عمومي

لاوروف: مسئله هسته‌ای ایران تنها از طریق مذاكره قابل حل است

عکس خبري -لاوروف: مسئله هسته‌اي ايران تنها از طريق مذاکره قابل حل است

وزیر امور خارجه روسیه از تریبون سازمان ملل اعلام كرد اختلافات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و یا مشكل كره شمالی فقط از طریق مذاكرات میانجی‌گرانه قابل حل بوده و با روش‌های زورمدارانه حل و فصل نخواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که اختلافات و تنش‌ها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و یا مشکل هسته‌ای کره شمالی را می‌توان از طریق مذاکرات میانجی‌گرانه حل و فصل کرد و این مسائل با استفاده از روش‌های زورمدارانه قابل حل نیستند.

لاوروف تاکید کرد: برخورد دیپلماتیک و انجام مذاکره برای حل و فصل مشکلات بین‌المللی، از جمله رفع اختلافات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و مسئله هسته‌ای کره شمالی ضروری هستند. همانطور که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در مقاله اخیر خود در روزنامه «نیویورک تایمز» به آن اشاره کرده است، باید از بکارگیری زبان زور در عرصه بین‌المللی دست برداشت و به سمت راه‌های متمدنانه و سیاسی-دیپلماتیک روی آورد.

لاوروف همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: هدف جهادگردانی که در سوریه در حال جنگ هستند و دارای تمایلات تند و افراطی می‌باشند، نابودی دولت سکولار در این کشور و بوجود آوردن «خلیفه گری» است.

به عقیده وی، تمایل برای نشان دادن حوادث در حال وقوع در جهان عرب بعنوان مبارزه دموکراسی با استبداد و یا حق با شر باعث بوجود آمدن مشکلاتی در رابطه با موج در حال افزایش افراط گرایی در دیگر مناطق شده است که نمونه بارز آن حمله تروریستی اخیر در کنیا است.

لاوروف افزود: همه می‌دانند که در میان جهادگرانی که در سوریه در حال جنگ هستند، تعداد گروه‌های افراطی و تندرو کم نیست. هدف اصلی آنها از این جنگ ارتباطی به دموکراسی ندارد، بلکه آنها درصدد از بین بردن دولت سکولار در این کشور و بوجود آموردن یک حکومت خلیفه گری در آنجا هستند.

وی یادآور شد: سخت بتوان چنین سیاستی را «دوراندیشانه» نامید که کشورها در یک گوشه از جهان با چنین گروه‌هایی به مبارزه بپردازند و در کشور دیگری از آنان حمایت کنند.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...