نسخه چاپی

توضیحات روحانی درباره تماس تلفنی اوباما با وی

رئیس‌جمهور گفت: هنگام حركت به سمت فرودگاه از طرف اوباما با موبایل نماینده ما تماس گرفته و مكالمه با رئیس‌جمهور آمریكا انجام شد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از بازگشت از سفر ۵ روزه از نیویورک دستاوردهای این سفر را در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه مهرآباد تشریح و توضیحاتی درباره تماس تلفنی اوباما ارائه کرد.

رئیس‌جمهور گفت: ما همان زمان که عازم نیویورک بودیم اولین اخبار درباه اظهار تمایل آمریکایی‌ها برای ملاقات اوباما با من مطرح شد.

روحانی افزود: وقتی وارد نیویورک شدیم این بحث بیشتر مطرح شد اما زمان کافی برای انجام دیدار به صورت دلخواه و مفید و بیان کامل نظرات نبود و لذا این دعوت را نپذیرفتم.

وی تصریح کرد: البته رسانه‌های آمریکایی سر و صدا کردند که آمریکا تحقیر شد و ما دعوت آنها را رد کردیم اما علت هماهنگ نشدن برنامه‌ها بود.

رئیس‌جمهور گفت: بین ایران و آمریکا مسائل فراوانی وجود دارد و ۶۰ سال است آمریکایی‌ها به ویژه بعد از انقلاب با ایران تنش‌ها و تخاصم‌هایی دارند.

روحانی افزود: مسائلی هم در منطقه نسبت به ایران از سوی آمریکایی‌ها وجود داشته است و اینکه بین دو ئیس‌ جمهور بخواهد ملاقاتی صورت گیرد، نیازمند مقدماتی است و چون این زمینه وجود نداشت ملاقات انجام نشد.

وی ادامه داد: دیروز در لحظه‌ای که آماده حرکت به سمت فرودگاه بودیم کاخ سفید تماس گرفت و نسبت به تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با من ابراز تمایل کرد که چند دقیقه تلفنی صحبت کنیم.

«در مسیر حرکت با موبایل سفیر ما تماس گرفته شد که عمدتا محور بحث ما مسئله هسته‌ای بود»

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...